.

.
.

Τετάρτη 13 Μαρτίου 2013

Η τεθλιμένη μνηστή



- Δε με είπες μπρε Ρόζα...
- Τι δε σε είπα Πίτσα μου; 
- Ποιόνε έβαλες στο μάτι και γνοιάζεσαι για το σμίξιμο για; 
Άπλωσε τα πόδια της στον καναπέ η Ρόζα κοιτάζοντας τα σχέδια της λεπτής αέρινης κάλτσας της και τεντώθηκε νωχελικά. Ο καιρός ήταν γλυκός, ανοιξιάτικος και οι επιθυμίες της φούντωναν. Ένα ταξίδι στις εξοχές μ' έναν άντρα ωραίο, δυνατό κι εύπορο, πολύ το γουστάριζε τον τελευταίο καιρό. Ο Γιάννης φαινόταν άνθρωπος του κόσμου, γλεντζές, καλοντυμένος και άνετος, μα η γυναίκα δίπλα του δεν ήξερε να χαρεί τη μεγάλη ζωή...
- Και πως τήνε κατάλαβες μπρε  Ρόζα, καμιά χαϊβάνω  είναι αυτή;
- Δεν ξεύρω τι είναι, αμά δεν τον ταιριάζει! Νόστιμη γυναίκα, γλυκιά, δε μπορώ να πω, αμά πολύ του σπιτιού δείχνει, του νοικοκυριού, πολύ μαζωμένη μπρε Πίτσα μου... Εκείνος κοιτούσε δεξιά κι αριστερά και το μάτι του έπαιζε σε λέω! Θέλει γυναίκα θερμή, να τόνε κοιτάζει στα μάτια και να τόνε κάμει να σκέφτεται διάφορα! Να ξεύρει πως να τόνε ανάβει ακόμα και κάτου απέ το τραπέζι άμα τον ακουμπά με το ποδάρι τυχαία... Τι κατεβάζεις το κεφάλι κάτου μπρε, δεν τα έκαμες αυτά του σχωρεμένου του αντρός σου; Ομορφάντρας ητανάνε με είπες, δε μπορεί να μην ήθελε τη γυναίκα φωτιά! Άμα δεν τήνε έχει έτσι και είναι όλο αχ και ουχ και μη και δεν κάμει, πάει, θα γυρίσει τα μάτια του αλλού και θα έχει δίκιο! 
- Ε... Δεν είναι έτσι κι όλοι οι άντρες Ρόζα μου, μη το λες! Ο δικός μου μάτια δε γύρναγε σε άλληνα, ξεύρω καλά που σε λέω, ποτές δε μου έδωκε δικαίωμα! Παράπονο η αλήθεια δεν είχα, άντρας με τα όλα του ητανάνε και  τα νοικοκυρεμένα πολύ τον αρέσανε! 
- Ποια λες νοικοκυρεμένα μπρε Πίτσα κι εσύ; Νοικοκυρεμένο σπίτι, ναι, πλυμένος και σιδερωμένος, ναι, αμά ίσια με κει το νοικοκυριό! Βρες με έναν άντρα που να μη θέλει τη γυναίκα όπως σε λέω! Αν και να σε πω, με φαίνεται που εσύ θα είχες πολύ ταλέντο! 
Καμάρωσε η Πίτσα ακούγοντας αυτά τα λόγια. Σα γυναίκα, δεν ήθελε να υστερεί σε τίποτα όσον αφορούσε τη θηλυκότητα και το στεφάνι της. Λογικό βέβαια.
- Η άλλη που λες, μπα και χάσει το μπουρέκι της, τα μούτρα της στο πιάτο μέσα τα είχε! Ντυμένη όμως...Τι να σε πω! Ωραία κι ακριβά... Πρέπει να μάθω λεπτομέρειες Πίτσα και για να μη δώκω στόχο θα τα μάθεις εσύ! Εγώ είχα πάει ως η μνηστή του σχωρεμένου και τα καλέσματα τα έκαμε η Κόντογλου. Βοηθάει την αδερφή της κάθε χρόνο αλλά έχει και το συνήθειο να μαζεύει πολύ κόσμο, όλο ελάτε κι ελάτε είναι. Όλα τα έμαθα, έγνοια σου...
Απέ κείνη θα τα μάθουμε όλα, θα τη στείλω μια τούρτα με σένανε και θα την πάρεις λόγια! 

Τύλιξε το γλυκό στο χρυσόχαρτο η Πίτσα, που καλοπλήρωσε η Ρόζα για να το φτιάξει, χτενίστηκε, αρωματίστηκε και φορώντας το καλό της ταγέρ χτύπησε τη σιδερένια πόρτα. 
Η κυρία Κόντογλου με τη μακριά μπλε ρόμπα της και τα δερμάτινα πασούμια, άνοιξε κοιτάζοντας με απορία την άγνωστη γυναίκα.
- Η Ρόζα του Αϊβαλιώτη με στέλνει μαντάμ, μια τούρτα με είπε να σας φέρω που είχα μια δουλειά εδώ κοντά σας!
Την καλοδέχτηκε και σε λίγο έπιναν καφέ στο ωραίο σαλόνι με τις πολλές δαντέλες. Δεν υπήρχε ούτε ένα σημείο που να μη κρεμόταν κάτασπρη κολλαριστή μπιμπίλα. Στο μπουφέ, στις εταζέρες, στα τραπέζια, στους δίσκους, στις μαξιλάρες, στα μακάτια... Ακόμα και οι κουρτίνες  δαντελένιες ήταν κι αυτές. 
- Πάρε κι άλλο κουλουράκι κυρία Πίτσα μου, πολύ χάρηκα να ξεύρεις που σε γνώρισα! Ήταν πολύ ευγενικό αυτό που έκαμε η Ρόζα, να με στείλει το γλυκό για να μ' ευχαριστήσει που περάσαμε το βράδυ του Σαββάτου εδώ! Πολύ συμπαθής κοπέλα, αμά άτυχη, να μείκει έτσι χήρα να το πούμε άξαφνα πριν τα στέφανα... Καλός άθρωπος ο Αϊβαλιώτης, αμά πολύ με τη μαμά του ητανάνε δεμένος κι έμεικε γεροντοπαλίκαρο να τη νταντεύει... Και διε, απάνου που το πήρε απόφαση να παντρευτεί κι αυτός, να φύγει έτσι...τι δράμα κι αυτό... Έμεικε η μάνα πίσω κι έφυε ο γιος... Κι αυτή η κοπέλα εκλείστηκε να θρηνεί τον αρρεβωνιαστικό της τόσο καιρό...Θα μείσκανε εκεί μετά τα στέφανα και το ετοιμάζανε... Αχ! πόσο τήνε συμπονάω... Γονιοί δεν έχει, κανένανε δεν έχει στον κόσμο κι ητανάνε από οικογένεια πολύ καλή! Κι αυτή με αρχές, μόνοι τους δε μείκανε στο σπίτι με το σχωρεμένο ούτε λεπτό, με τα είπε η ανιψιά μου... Και τώρα διε που κοντεύει να τη σαλέψει το μυαλό... Να γυρνάει στα δωμάτια και να κλαίει νύχτα μέρα, κρίμας την κοπέλα κυρία Πίτσα μου! Είδε κι έπαθε η ανιψιά μου να τήνε καταφέρει να βγει κομματάκι και να έρτουνε εδώ μαζί. Ξεύρεις, γνωριστήκανε πριν κάμποσοι μήνες στο κομμωτήριο και πιάσανε φιλίες, πίνουνε καμιά φορά ένα καφεδάκο παρεούλα και τήνε λυπάται με το κακό που τήνε βρήκε. Και που τήνε έφερε να σε πω, δυο λόγια με το ζόρι να είπε το κορίτσι... Μήτε διάθεση είχε, μήτε τίποτις το καημένο... Και πώς να το καταλάβει που είναι νέα κι όμορφη και θα πρέπει να σιάξει τη ζωή της, να βρει έναν άθρωπο της σειράς της που θα τήνε κάμει να μπει ξανά στη ζωή; 
Η Πίτσα στραβοκατάπιε το κουλουράκι και τα λόγια που ανέβηκαν ως τη γλώσσα της... Η Ρόζα τους είχε ξεγελάσει όλους μια χαρά, παίζοντας την τεθλιμένη μνηστή! 
- Τα ξεύρω κυρία Κόντογλου... Απέ χρόνια έμεικα κι εγώ χήρα κι η μοναξιά είναι πολύ άσκημο πράμα... Άντε πες κι η μέρα με τις δουλειές κουτσά στραβά περνάει, άμα πάρει και σουρουπώνει όμως, άστα να πάνε... Δεν εκάμαμε και παιδιά βλέπεις κι έμεικα έτσι μόνη κι έρημη... Καλά που έρχουνται και τα ανίψια μου πού και πού και με γεμίζουνε κομμάτι το σπίτι...
- Νέα γυναίκα είσαι ακόμα κυρία Πίτσα μου, έπρεπε να σιάξεις τη ζωή σου κι εσύ. Να μπεις και να βγεις μ' ένα καλό άθρωπο δίπλα σου, να πας σε μια βεγγέρα! Κρίμας που δεν είχαμε γνωριστεί πριν, θα σε καλούσαμε εδώ, ξεύρεις τι ωραία που ητανάνε;
- Ευχαριστώ, να είσαστε καλά που με είπατε τον καλό σας το λόγο! Πολύ ωραία με είπε η Ρόζα που περάσατε και πολύ καλό κόσμο είχατε κυρία Κόντογλου! 
- Ναι, ναι! Κάθε χρόνο μαζευούμαστε οι συγγενείς εδώ στης αδερφής μου και ψήνουμε και γλεντάμε! Από όταν παντρεύτηκε με το σχωρεμένο τον άντρα της το είχανε και το κράτησε  μετά τόσα χρόνια... Έρχουνται ούλα τα ανίψια μας και με φίλοι τους πολλές φορές κι ο μεγάλος παραστέκεται στα ψησίματα! 
- Ναι ναι, πολύ ωραία, με είπε η Ρόζα που ητανάνε πολύ καλός κόσμος! Και την άρεσε πολύ και μια κυρία που φορούσε ένα σκούρο μπλε φόρεμα με άσπρα βολάν στα μανίκια, θέλει ένα σαν κι αυτό να ράψει η εξαδέρφη μου που παντρεύει το γιο της...
- Α! Η Ανθούλα λες με το μπλε! Πρώτη φορά τήνε είδα κι εγώ να σε πω, μας εσύστησε η αδερφή της. Κεντήστρα απέ τις λίγες η Φωτεινή, ο άντρας της βαφτισιμιός του σχωρεμένου του γαμπρού μου ητανάνε! Καλή γυναικούλα, ήσυχια κι ευγενικιά κι αυτή κι ο άντρας της... 



Πήρε η Πίτσα τις πληροφορίες κι έτρεξε να τα πει στη Ρόζα. 
- Θέση καλή πρέπει να 'χει στο εργοστάσιο με είπε η Κόντογλου, δεν ξεύρει βέβαια κι η αδερφή της ησύχαζε δίπλα η καημένη που τήνε τρελάνανε τα ρεματικά της. Πάντως απέ της Αμπατζίδαινας ητανάνε, που 'χει όλες τις καλές κυρίες και ράβει! 
- Πίτσα μου, να 'σαι καλά! Έλα να διείς εγώ τι έχω να σε δώκω που είσαι τόσο καλή και μυστικιά φιληνάδα
- Πω πω πω! Τι καλό πράμα είναι αυτό μπρε Ρόζα μου, τι βελούδο, τι απαλό που είναι! Και να σε πω την ήθελα μια καλή καζάκα, έχουμε και το γάμο του ανιψιού μου και σκεπτούμουνα τι να βάλω... Να διω με τι πουκάμισο να τήνε ταιριάξω, να σε πω όμως, μάλλον θα πάρω ένα σε λευκό καλό, σαν κι αυτό που έχεις το μεταξωτό για! 
Με την καζάκα και το μεταξωτό πουκάμισο, πήγε χαρούμενη στης ξαδέρφης της το σπίτι. Η Ρόζα ήταν λεπτή και χώρεσε με το ζόρι η Πίτσα, το πουκάμισο στο στήθος δεν κούμπωνε. Με λίγη προσπάθεια από την καπάτσα μοδίστρα που θα της έβαζε δυο κομμάτια ύφασμα επιπλέον θα της ερχόταν μια χαρά.
- Αυτό πρέπει να ξηλωθεί ούλο μπρε, ίσα οι νταντέλες θα μείκουνε κι ο γιακάς μονάχα. 
- Να ξηλωθεί; Τέτοιο πράμα καλό και μεταξένιο δεν αγοράζεται εύκολα! Διε και την καζάκα, έχει τράτο να τήνε ανοίξουμε! Ας μη κουμπώσει, δε με νοιάζει αυτό! 


Απόγευμα Κυριακής και η Ανθούλα με τα παιδιά είχανε πάει στης Σουλτάνας για να παίξουν όλα μαζί. Αργότερα που θα ερχόταν ο μπαμπάς θα πήγαιναν στο πάρκο. 
Ο Γιάννης καθαρός και καλοντυμένος βγήκε από το πατρικό του χαιρετώντας τους γονείς και την αδερφή του. Η Κυριακή ήταν η μέρα του περιπάτου και των επισκέψεων. Μια γυναικεία φιγούρα έκοψε το δρόμο του και του χαμογέλασε γλυκά. 
- Επ! Πάλι εσείς είσαστε; Μπρε τι σύμπτωση, μια στη δουλειά, μια στο τσαρσί, μια εδώ... Πώς είστε, καλά;
- Καλά είμαι κι άμα σας βλέπω ακόμα καλύτερα! Ωραία σύμπτωση πάντως, πολύ χαίρουμαι, πάρα πολύ!
- Κι εγώ χαίρουμαι για! Περίπατο πάτε, πώς κι απέ δω;
- Ναι, περίπατο... Τι να κάμω, γυναίκα μόνη είμαι, χωρίς συντροφιά... Δε με λέτε, αλήθεια είπατε που χαρήκατε για τη συνάντηση; 
- Ναι για! Γκιουζελίμ κοπέλα είσαι, ποιος δε χαίρεται να σε βλέπει; Αμά κι αυτό πάλι να με λες που είσαι μόνη... Πώς κι έτσι; 

Η ώρα περνούσε και τα μικρά περίμεναν στην πόρτα της θείας το μπαμπά για να πάνε στις κούνιες.
- Μπρε τι γένεται, που είναι τόσες ώρες αυτός ο άθρωπος; Στοις γονιοί του είπε μια θα πάει να τοις διει κι ακόμα να έρτει... Μπα και πάθανε τίποτις και τοις τρέχει; 
- Άμα κάτι κακό είχε γένει θα σε ειδοποιούσανε μπρε Άνθω! Να διεις που κάπου θα χάζεψε και ξεχάστηκε...
- Πού μπρε Σουλτάνα; Τα παιδιά δε μπορώ να τα κάμω καλά, βλέπεις τι γένεται, θα νυχτώσει σε λίγο! Kοντά στα δικά μου και τα δικά σου μέσα μείσκουνε, κρίμας είναι...
- Πάμε λέω εγώ κομματάκι στο πάρκο κι ας έρτει να μας βρει! Τι να περιμένεις εδώ, τι εκεί; Καλύτερα για τα παιδιά να μη σε τρώνε για! 

Ο Γιάννης πλήρωσε τους καφέδες και τα γλυκά και βοήθησε ιπποτικά τη Ρόζα να φορέσει το πανωφόρι της. Τα δάχτυλά της άγγιξαν τα δικά του και τον κοίταξε βαθιά στα μάτια. Εκείνος φούσκωσε από καμάρι που είχε καταφέρει να κατακτήσει τη νεαρή όμορφη κοπέλα. Έχασε τον αρραβωνιαστικό της κι έμεινε μόνη, κρίμα ήταν να μην έχει μια παρηγοριά και να μη κάνει κι εκείνος ένα ψυχικό... 

20 σχόλια:

  1. Σήμερα σκεφτόμουνα να έρθω να δω τι κάνεις. Και να με πρόλαβες.
    θα το διαβάσω το μεσημέρι, να το απολαύσω με την ησυχία μου.
    καλημέρα φιλενάδα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κανείς δεν πάει χαμένος...
    Πάλι μου άρεσε αυτό που διάβασα...
    Έχεις ένα συγκεκριμένο τρόπο που δίνεις τα πάντα απολαυστικά. Χορταίνω διάβασμα όταν έρθω εδώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φλωρίτσα μου εξαρτάται... Πολλά παίζονται όταν βάζει στόχους ο άνθρωπος...

      Σ' ευχαριστώ πολύ, φιλιά!

      Διαγραφή
  3. Γιάννη μου παρηγοριά το λένε τώρα αυτό που θέλει η Ρόζα?? Μαράκι περιμένω την συνέχεια.
    φιλιά
    ΥΣ Ανησύχησα που είχες τόσες πολλές μέρες να γράψεις και σκέφτηκα ότι θα πονάνε πάλι τα χεράκια σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αμ δεν ήξερε ότι η Ρόζα ήταν...επαγγελματίας μνηστή και καμάρωνε ο κύριος!

      Σ' ευχαριστώ αγάπη μου που ενδιαφέρθηκες, όταν αργώ να γράψω κάτι συμβαίνει πάντα...

      Φιλάκια και πολλή αγάπη σου στέλνω!

      Διαγραφή
  4. Νατα!μας πάλι μπερδέματα θα'χει ο Γιάννης!
    Μα φταίει και η Ανθώ που δεν του'δωκε τα παπούτσια στο χέρι:))

    Καλά είσαι Μαιρούλα μας??

    Φιλιά γλυκά :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζουζούκα μου, όποιος κυνηγάει τον ποδόγυρο δε γλυτώνει τα μπερδέματα και τα άσχημα ξεμπερδέματα...
      Η Άνθω μια ζωή μαζί του πέρασε και πάντα έλεγε ότι ήταν ο καλύτερος άντρας του κόσμου! Καλός, νοικοκύρης, τη βοηθούσε σχεδόν σε όλα, αλλά...στα νιάτα του ητανάνε κομματάκι γυναικάς, του το έκοψα όμως το χούι...χιχιχι!

      Φιλάκια πολλά, θα τα πούμε αγάπη μου!

      Διαγραφή
  5. Α πΠα αμαρτωλα τροπαρια ειναι ο Γιαννης αλλα και Ροζα τι κουνιστρα τεθλιμενη Σε φιλω μουλειψες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ αμαρτωλά κοπέλα μου, άστα να πάνε...

      Κι εσύ μου έλειψες γλυκούλα μου, φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  6. παρα πολύ καλή ....να σαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολύ προχωρημένες καταστάσεις Μαίρη μου και μας τις παρουσιάζεις με πολύ γλαφυρό τρόπο...Εύχομαι όλα να είναι καλά και να 'μαστε όλοι μια όμορφη παρέα!!!Καλή καθαρή Δευτέρα διασκεδαστική και χαρούμενη..Φιλάκια Πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προχωρημένες Εφούλα μου, προχωρημένες...
      Καλύτερα όλα, σ' ευχαριστώ πολύ, να είσαι πάντα καλά!

      Φιλάκια πολλά, καλή Σαρακοστή!

      Διαγραφή
  8. Εμ έτσι χαϊβάνια είναι οι περισσότεροι!!!!!!


    ελπίζω να είναι όλα καλύτερα αγαπημένη μου και την επομενη φορα να συναντηθούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι κοπέλα μου, είναι! χα χα χα!

      Θα μετράω τους μήνες, άντεεεεεεεεε!

      Καλή Σαρακοστή, φιλούθκια!

      Διαγραφή
  9. Καλημέρα Μαίρη μου να είσαι πάντα καλά! Σου εύχομαι ότι καλύτερο για την άνοιξη που μπήκε, αλλά και για τη ζωή σου γενικότερα!!
    Πολλά φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ίρμα μου σ' ευχαριστώ πολύ για τις πολύτιμες ευχές!
      Υγεία, χαρά και πολλά χαμόγελα γλυκιά μου, να είσαι κι εσύ πάντα καλά!

      Καλημέρα, φιλάκια!

      Διαγραφή
    2. Πότε θα μαθω να μην ερχομαι καθυστερημένο Μαιρουλα μου;;
      εχει μεγαλώσει η γειτονια μας και δεν προλαβενουμε τις επισκέψεις στην ώρα μας.. χι.χιχ. οπως θα ελεγε και η Ρόζα η κουνίστρα..χι.χι. αμά και εσύ καθυστέρησες γιά να γραψεις την συνέχεια... και μας αφήνεις στο περιμενε.. γιά;.....αντε να διούμε πως θα τον καταφέρει τον Γιαννη.. η λεγαμενη... φιλώ σε και.. καλή Σαρακοστή ..

      Διαγραφή
    3. Καλώς το μου!
      Τι σημαίνει έρχεσαι καθυστερημένο Ρουλάκι μου;
      Αν και όποτε μπορούμε ρίχνουμε τις ματιές μας αγάπη μου! χαχαχαχαχα! Η γειτονιά κάνει πολύ καλά και μεγαλώνει, δε φαντάζεσαι πόσο χαίρομαι!
      Η αλήθεια είναι ότι καθυστερώ πολύ τελευταία, το ξέρω, ελπίζω όμως σύντομα να βρω πάλι τους ρυθμούς μου...

      Καλή Σαρακοστή, φιλάκια πολλά κι έρχεται η λεγάμενη...

      Διαγραφή