.

.
.

Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2013

Το χέρι της Φατιμά




- Θα συναναστρέφεστε πάντα με ανώτερους ανθρώπους στη ζωή σας για να έχετε κοινωνική άνοδο! Δεν είσαστε τυχαίες εσείς! Κι αυτές οι συμμαθήτριές σας που ήρθαν εδώ  καθόλου δε μ' αρέσουν! Να μη τις κάνετε παρέα!
Κέρβερος η Ηλέκτρα! Το γερακίσιο μάτι της δεν άφηνε ούτε μύγα να περάσει χωρίς να την ανακρίνει! Κανένα παιδί δεν τη συμπαθούσε όταν έβλεπε το ύφος της. 
Οι κόρες της είχαν πάντα το φόβο της μάνας που ήταν αυστηρή. Όταν αγρίευε έτρεχαν να κρυφτούν.
- Προσέχετε πολύ τις παρέες σας! Καλύτερα που ξεκόψατε απ' αυτές τις δυο στην κάτω γειτονιά! Σας ζηλεύουν! 
 Στο Γυμνάσιο η Τέτα και στην Έκτη Δημοτικού η Γιούλα, καμάρωναν πιστεύοντας ότι είναι ξεχωριστές. Η μικρή ζωηρή, έριχνε πάντα τα μάτια στους συμμαθητές της φέρνοντάς τους σε δύσκολη θέση πολλές φορές. Η μεγάλη πιο σοβαρή και μετρημένη, είχε μια γλυκύτητα στο βλέμμα και ήταν υπάκουη. 
Τετούλα, θα έρθει η νονά σου με δυο φίλες μας το απόγευμα για χαρτάκι! Ξεσκόνισε το σαλόνι σε λίγο! 
- Ναι μαμά!
Η μικρομέγαλη Γιούλα που είχε το νου της μόνο στον καθρέφτη και τους δρόμους, προσφερόταν πάντα για τις εξωτερικές δουλειές. 
- Μαμά, τι θα τις κεράσουμε; Να πάω στο ζαχαροπλαστείο; 
Χτενιζόταν και ντυνόταν προσεκτικά κι έβγαινε με τουπέ ρίχνοντας κλεφτές ματιές στα αγόρια της γειτονιάς. Όταν απομακρυνόταν από τα μάτια της μητέρας της που την κοιτούσε απ' το παράθυρο, περπατούσε προκλητικά. Τα δυο αδέρφια στο συνεργείο άφηναν τη δουλειά τους και τη χάζευαν. Οι γυναίκες κουνούσαν το κεφάλι και κουτσομπόλευαν μεταξύ τους. 
- Δες κούνημα η μικρή, είναι κι ανεπτυγμένη! Δώδεκα χρονών παιδί που έπρεπε να παίζει με τις κούκλες! Δεν τη βλέπει η μάνα της να τη μαζέψει; Από του χρόνου που θα πάει στο Γυμνάσιο να δούμε τι θα κάνει! 

Ο χρόνος πέρασε και μια μέρα η φιλόλογος κάλεσε την Ηλέκτρα να της μιλήσει.
- Τι έκανες και με θέλει η καθηγήτριά σου;
- Τίποτα μαμά! Στριμμένη είναι και μας κοιτάει όλες με μισό μάτι η γεροντοκόρη! 
Με τη μαύρη πλισέ φούστα και το κίτρινο πουκάμισο, πέρασε στην αίθουσα που έκαναν μάθημα.   - Πείτε μου, γιατί με καλέσατε; Συμβαίνει κάτι με τη Γιούλα;
- Κυρία Βαλσάμη, η περιβολή της κόρης σας δεν αρμόζει σε μαθήτρια. 
- Γιατί το λέτε αυτό, τι έχει; Με τη μπλε ποδιά όπως όλες δεν είναι; 
- Ναι... Όμως τα παπούτσια της έχουν τακούνι, φοράει λεπτές κάλτσες αντί για τις χοντρές ως το γόνατο, ξυρίζει και τα πόδια της! Προχθές στο διάλειμμα είχε λίμα κι έφτιαχνε τα νύχια της. Αυτά δεν επιτρέπονται!
- Ακούστε κυρία μου! Τακούνι έχουν όλα τα παπούτσια, ένα δάχτυλο πάνω, ένα κάτω, δεν έχει σημασία! Στο κάτω κάτω δεν ήρθε και με γόβες! Οι άσπρες κάλτσες που φοράει ταιριάζουν θαυμάσια με το γιακά της ποδιάς και είναι απόλυτα λογικό να μην αφήνει τρίχες στα πόδια της. Κορίτσι είναι, όχι αρκούδα! Και τα νύχια της καλά έκανε και τα λιμάριζε, δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από τα περιποιημένα και καθαρά χέρια! Την κόρη μου δεν την έχω για το νεροχύτη ξέρετε κι εδώ έρχεται για να μορφωθεί! Επίσης, εσείς πληρώνεστε για να μαθαίνετε Αρχαία και Νέα Ελληνικά στα παιδιά κι αυτή είναι η δουλειά σας, όχι για να μετράτε τα τακούνια και να κοιτάτε τις γάμπες τους! 
Τα γέλια των κοριτσιών που είχαν μαζευτεί έξω από την αίθουσα έκαναν την καθηγήτριά τους να κοκκινίσει ακόμα πιο πολύ. Η Ηλέκτρα ατάραχη και με τις αποστομωτικές της απαντήσεις και υποδείξεις την είχε φέρει στα πρόθυρα νευρικής κρίσης! 
- Κυρία Βαλσάμη σέβομαι τις απόψεις σας, είναι δικαίωμά σας βέβαια, αλλά το σχολείο έχει κανόνες... 
- Φυσικά! Πείτε μου μόνο ποιο ακριβώς κανόνα παραβαίνει η κόρη μου; Ούτε με μίνι ήρθε, ούτε με ντεκολτέ! Σε τι διαφέρει λοιπόν από τις άλλες σας μαθήτριες; 
- Σε όλα όσα πριν σας είπα...
- Θα σας δώσω μια συμβουλή σα μεγαλύτερή σας. Αν γίνετε λίγο πιο ελαστική με τα παιδιά, να είστε σίγουρη ότι θα τα κερδίσετε. Αυτή τη στιγμή γελάει όλο το τμήμα και δεν είναι υπεύθυνη η κόρη μου αλλά εσείς που της είπατε με αυστηρό τρόπο μέσα στην τάξη να έρθω να μου μιλήσετε! Είστε γυναίκα, είστε εκπαιδευτικός και θα έπρεπε να έχετε κοντά σας όλα τα κορίτσια. Σκεφτήκατε ποτέ κυρία μου, πόσα παράπονα έχουν από σας; 
Το κουδούνι που χτύπησε έδωσε τέλος αναγκαστικά στη συζήτηση. Βγαίνοντας η Ηλέκτρα είδε τα γελαστά πρόσωπα των μαθητριών και τους έστειλε φιλιά.
- Να διαβάζετε και να είσαστε επιμελείς! Καλό μάθημα!

Η Γιούλα φούσκωνε από υπερηφάνεια που είχε γίνει η πρώτη φίρμα! Ευτυχώς που η καθηγήτρια δεν πρόλαβε να ενημερώσει τη μητέρα της για τις αδικαιολόγητες απουσίες. Αγαπημένο της χόμπι ήταν οι κοπάνες, οι βόλτες και το φλερτ! Με το καθρεφτάκι, το κραγιόν και το μαύρο μολύβι στην τσέπη, έβγαζε τη σχολική ποδιά κι αφού μακιγιαριζόταν έλυνε τη μακριά πλεξούδα κι έτρεχε στις καφετέριες.  Πολλά αγόρια έφερνε σε δύσκολη θέση με τις απαντήσεις που έδινε! Με νερό και χαρτομάντιλα έβγαζε κάθε ίχνος μακιγιάζ και γύριζε στο σπίτι στην ώρα της. Ήρθε όμως η μέρα που έγινε στο σπίτι χαμός!
Μια ξαφνική αδιαθεσία του καθηγητού ανέβαλλε την τελευταία ώρα. Τα περισσότερα κορίτσια γύρισαν στο σπίτι τους και τα λίγο πιο ζωηρά ξεχύθηκαν στους δρόμους προς άγνωστη κατεύθυνση. Η Ηλέκτρα επέστρεφε από το φούρνο, όταν είδε μια γειτόνισσα με την κόρη της που ήταν στο ίδιο τμήμα με τη δική της.
- Πως και είσαι εδώ εσύ, έφυγες νωρίτερα;
- Όλες φύγαμε, αρρώστησε ο καθηγητής... 
Πιστεύοντας ότι θα έβρισκε στο σπίτι και τη δική της κόρη, επέστρεψε ανέμελη. Η Γιούλα έφτασε σε μιάμιση ώρα σα να μη συμβαίνει τίποτα.
- Πού ήσουν; 
- Όπου είμαι κάθε μέρα βρε μαμά! 
- Δηλαδή σχολάσατε κανονικά, ε; 
- Ναι...
Τα χαστούκια άρχισαν να πέφτουν με μεγάλη ταχύτητα και το κόλλημα με την πλάτη στον τοίχο δεν της άφηνε περιθώρια.
- Λέγε με ποιους ήσουν και πού; Μήπως βγήκες με αγόρι; Μίλα γιατί δε θα βγεις ζωντανή από τα χέρια μου! Με συμμαθήτριες; Ποιες είναι πες μου! Οι μανάδες τους το ξέρουν; Γιατί μου είπες ψέματα, ε; 
Η Τέτα που έμπαινε εκείνη τη στιγμή στο σπίτι, προσπάθησε να γλυτώσει την αδερφή της.
- Εσύ το ήξερες; Πες μου την αλήθεια! Το έχει ξανακάνει και την καλύπτεις; Στα δεκατρία ακόμα δε μπήκε και κάνει τέτοια; Θα σας σκοτώσω και τις δυο! Είσαι μεγαλύτερη και σου έχω πει χίλιες φορές να την προσέχεις! Από αύριο θα σε παρακολουθώ, ακούς;
- Αν με παρακολουθείς θα σε πιάσουν στο στόμα τους οι γυναικούλες οι κουτσομπόλες
- Μίλα! Την άλλη βδομάδα παίρνετε βαθμούς και δε θέλω ν' ακούσω το παραμικρό για καμιά σας!
Η Γιούλα ξέφυγε και κλείστηκε στο μπάνιο. Η μάνα χτυπούσε την πόρτα κι απειλούσε αφρισμένη!
- Ναι, πήγαμε με τα κορίτσια στην πλατεία άλλες τρεις φορές επειδή δεν είχαμε διαβάσει καλά και θα γράφαμε διαγώνισμα! 
Ξεψάχνισε και τις άλλες η Ηλέκτρα. Της είπαν περίπου τα ίδια κι απαγόρευσε στην κόρη της να κάνει παρέα μαζί τους... Η Γιούλα όμως έβρισκε πάντα αφορμή να κάνει τα δικά της... Πότε στο φροντιστήριο, πότε στη σχολή που μάθαινε Αγγλικά και τα τμήματα ήταν μικτά, θέριευε η φιλαρέσκειά και μεγάλωνε η γλώσσα της... Η Τέτα πάντα παχουλή ντυνόταν συντηρητικά με μακριές φούστες και η μικρή που ήταν θρεμμένη αλλά πιο κομψή φορούσε στενά παντελόνια και κολλητά μπλουζάκια. 


Τον επόμενο χρόνο η Γυμνασιάρχης σε μια εκδρομή την επέπληξε. 
- Περισσότερο ρουζ δεν ήξερες να βάλεις; Ντροπή σου! 
Όταν πήγε η Ηλέκτρα για τους βαθμούς της το φύλαγε.
- Κυρία Βαλσάμη, για μάθηση έρχεται η κόρη σας ή για να βρει γαμπρό; Το ξέρετε ότι φοράει ρουζ;
- Το ξέρω! Αλλά γαμπρό σε Γυμνάσιο Θηλέων δεν σκοπεύει να βρει, λογικό δεν είναι; Οι καθηγητές της έχουν σχεδόν την ηλικία του πατέρα της και δε θα χαραμίσει έτσι τη δροσιά και τα νιάτα της!
Κάγκελο η Γυμνασιάρχης! 
Τέλειωσε και τη δεύτερη τάξη με όχι υψηλούς βαθμούς. Το τακούνι ψήλωσε και το μαύρο μολύβι με τη μάσκαρα τόνιζε σχεδόν μόνιμα τα μάτια της που έριχναν τα βέλη τους στα όμορφα αγόρια. 
- Καλά έκανες και ήρθες για καφεδάκι κυρία Αργυρώ μου! Μόλις μπήκαμε από την αγορά όταν τηλεφώνησες, κουράστηκα και τον χρειαζόμουν! 
- Μαμά, θέλω κι εγώ τα ίδια πέδιλα! Τα έχει και σε άλλο χρώμα λένε τα κορίτσια! 
Η κυρία Αργυρώ ήρθε σε δύσκολη θέση.
- Τη δική μου δεν την αφήνω ακόμα κυρία Ηλέκτρα, μικρή είναι! Δεν ταιριάζουν στην ηλικία τους, είναι μεγαλίστικα... 
- Άσε τα παιδιά να χαρούν! Κοπελίτσες είναι και χρειάζονται όλα! 
- Μα έχουν χρόνια μπροστά τους, όχι από τα δεκατέσσερα βαψίματα και τακούνια! Θα λέει κι ο κόσμος...
- Ο κόσμος πάντα θα λέει! Την ηθική τους να προσέχουν και να μη δίνουν δικαιώματα, τα λούσα είναι στο πρόγραμμα!
Λάτρευε τις ευρωπαϊκές χώρες και τον τρόπο που ντύνονταν! Μελετούσε προσεκτικά πολλά ξένα περιοδικά κι ακολουθούσε τη μόδα. Το ίδιο έκανε και με τα κορίτσια της που πάντα έπαιρναν τη γνώμη της όταν ήθελαν κάτι να αγοράσουν. 
- Ποτέ δε θα φοράτε μπλε με πράσινο! Στα μάτια θα δίνεται έμφαση και θα τα τονίζετε, είναι η γοητεία της γυναίκας!
Με το ζόρι φτιαχνόταν η Τέτα. Έχασε λίγα κιλά με προσεκτική διατροφή και φόρεσε επιτέλους κι αυτή παντελόνια. Το απαλό ροζ κραγιόν τόνιζε το στρογγυλό της πρόσωπο κι ένιωθε αυτοπεποίθηση για πρώτη φορά στη ζωή της. Η μητέρα τους τις είχε κάνει τέλειες νοικοκυρές, αν και η μικρή λουφάριζε συχνά.
- Η γιαγιά σας η Ζαμπέτα πίστευε ότι δεν ήμουν ικανή να κρατήσω σπίτι! Θα ήθελε να με βλέπει με το τσεμπέρι στο κεφάλι σαν τις γυναικούλες, να τρίβω τα ρούχα στη σκάφη... Η μάνα μου όμως με είχε μάθει από μικρή τα πάντα κι έτσι θέλω να είσαστε κι εσείς! Ανοίξτε τώρα το ψυγείο και πιάστε το μαϊντανό, τις μελιτζάνες, τα κολοκύθια, τις ντομάτες και τις πιπεριές! Σήμερα θα φτιάξουμε γεμιστά! Κρεμμύδια πολλά θα τρίψετε, αυτά τους δίνουν όλη τη νοστιμιά! 
Η Τέτα έπιασε κάμποσα από το καλάθι κι άρχισε να τα ξεφλουδίζει. Η Γιούλα που τα απέφευγε πάντα γιατί μισούσε τη μυρωδιά που άφηναν στα χέρια της, έπλυνε ένα ματσάκι μαϊντανό και τον μαδούσε. Η ώρα ήταν για κουβεντούλα και περασμένες ιστορίες...
- Πες μας καλέ μαμά για τη γιαγιά που δε σε ήθελε!
- Ήμουν αλλιώτικη, για αυτό... Οι έξυπνες γυναίκες δεν έκαναν για νύφες! Όσες δούλευαν στα εργοστάσια ή ασχολούνταν με το νοικοκυριό και μόνο ήταν οι καλύτερες για τις απλές γυναίκες! Πολλοί γονείς δεν άφηναν τα κορίτσια τους να δώσουν εξετάσεις για το Γυμνάσιο, φοβούμενοι ότι θα τις χάσουν και θα γίνουν του δρόμου! Τελείωναν το Δημοτικό και κατευθείαν στα οικιακά! Οι μορφωμένες βέβαια ήταν δαχτυλοδεικτούμενες και άξιες θαυμασμού, αλλά έπαιρναν κι ανθρώπους της τάξης τους. Οι δασκάλες και οι καθηγήτριες ήταν τιμή να μένουν στη γειτονιά τους! <Μένουμε κοντά με τη δασκάλα και χαιρετιζόμαστε> έλεγαν και καμάρωναν! Όταν έβγαιναν για ψώνια, αυτές πρώτα εξυπηρετούσαν, όλοι έκαναν στην άκρη σαν ένδειξη σεβασμού. Η γιαγιά σας πάρα πολύ ψηλά δεν έβλεπε αφού ο γιος της ήταν μεροκαματιάρης, ήθελε όμως η νύφη να έχει σπίτι και να ξέρει γράμματα, να μην είναι αστοιχείωτη, για να λέει ότι αξίζει το παιδί της. Κοπέλα που είχε πάει έστω και στην πρώτη τάξη του Γυμνασίου, ήταν ανώτερη και νύφη ανάρπαστη! Πολλές έκαναν την τύχη τους έτσι κι ας μην είχαν μεγάλη προίκα. Εγώ ήμουν ξένη μόνο τις πρώτες δεκαπέντε μέρες, μέχρι να τακτοποιηθούμε και να συγυρίσουμε. Με τη μάνα μου ξέρετε ότι κάναμε εμπόριο στο σπίτι. Μαζευόταν η μισή Αθήνα και ψώνιζε, είχαμε κόσμο σχεδόν όλη μέρα. Από τις έντεκα το πρωί μέχρι αργά το απόγευμα, όποια ώρα χτυπούσε η πόρτα ανοίγαμε.  Η γιαγιά έκανε τις πιο πολλές δουλειές κι εγώ είχα το νου μου στις πελάτισσες. Προβάριζαν, διάλεγαν, παράγγελναν, έπρεπε κάποιος να στέκεται... 
- Και πόσα Χέρια της Φατιμά είχατε πουλήσει;
- Αμέτρητα! Το καλύτερο φυλαχτό για το κακό μάτι και τη γρουσουζιά είναι, φέρνει και καλοτυχία, να μη το βγάζετε ποτέ από πάνω σας! Ούτε οι φίλες σας να το περιεργάζονται αγγίζοντάς το, να προσέχετε! Αν το σπίτι ήταν δικό μας θα το ζωγράφιζα απ' έξω, όπως έκαναν πολλοί στην Αίγυπτο... Όταν κάποιος ζήλευε ή είχε πειραχτεί από κάποιον άλλο, του το μουτζούρωνε ή το έσβηνε από τον τοίχο για να τον βρούνε πολλά κακά. Τότε να βλέπατε τι γινόταν! Ακόμα και στα μωρουδιακά ρούχα το είχαν, στα εσώρουχα, στις πετσέτες, σε ασήμι και χρυσό για δώρο καλό. Είχα κι ένα ζευγάρι σκουλαρίκια και φορούσα τότε, αλλά τα χάρισα για την καλή τύχη σε μια πολύ αγαπημένη μου φίλη που παντρεύτηκε κι έφυγε για την Αμερική... 
Θυμάστε βρε τη σπιτονοικοκυρά που γούρλωσε τα μάτια της όταν το είδε στον τοίχο μπαίνοντας; Χα χα χα χα! Πόσες φορές σταυροκοπήθηκε όταν της είπα ότι η Φατιμά ήταν κόρη του προφήτη Μωάμεθ... Χάμσα μπορεί να το ακούσετε ή και Χέρι της Μίριαμ όπως το λένε οι Εβραίοι... Πέντε δάχτυλα, η δύναμη της προσευχής. Αλλά τι να πεις, η γυναίκα τα μόνα βιβλία που διαβάζει είναι αισθηματικά... Και πάλι όταν της εξήγησα, σα χαζή με κοιτούσε...
 <Εγώ είμαι χριστιανή κι αυτά δεν τα ξέρω, ούτε τα θέλω> είπε. Κι εγώ χριστιανή είμαι της λέω, δε βλέπεις που φοράω πάντα το σταυρό μου κι έχω τόσες εικόνες στο σπίτι; Το ένα δεν αναιρεί το άλλο! Να μην είσαι αρνητική σε θέματα και πράγματα που δεν ξέρεις! Σπουδαίο πράγμα το φυλαχτό! Σε προστατεύει και σε βοηθάει, αρκεί να μη το πιάσει άλλο χέρι γιατί τότε χάνεται η ενέργειά του. Κάθε φυλαχτό και γούρι αναγνωρίζει έναν άνθρωπο, μία υπόσταση! Αυτός είναι και ο λόγος που το Χέρι της Φατιμά στην είσοδο, την κουζίνα και το σαλόνι τα ξεσκονίζω μόνο εγώ κι εσείς ξεχωριστά τα δικά σας. Είχαμε κάποτε και δυο χαλιά ίδια, στις τέσσερις γωνίες τους το είχε, για να μη πατιέται. Ακριβώς από πάνω είχαμε τις δυο ανθοστήλες και τα μικρά τραπεζάκια. Δεν το έκρυβαν αλλά ούτε το πατούσαν τα επιπλάκια.
- Και τι έγιναν αυτά τα χαλιά μαμά; 
Συννέφιασε το βλέμμα της Ηλέκτρας κι ένα αδιόρατο τρέμουλο στα χείλη δεν πέρασε απαρατήρητο από τις κόρες της. Άναψε τσιγάρο και φύσηξε τον καπνό κοιτάζοντας το ταβάνι.
- Χάθηκαν όταν μετακομίσαμε από το πρώτο μας σπίτι... Δε θέλω ούτε να το σκέφτομαι...
Η Τέτα την κοιτούσε αμίλητη γεμίζοντας μια πιπεριά. Η Γιούλα όμως επέμεινε.
- Και γιατί σ' έπιασε τρεμούλα; Σιγά μη χολοσκάσεις κι εσύ για δυο χαλάκια... Εκτός κι αν φοβήθηκες τη γρουσουζιά που τα έχασες!
- Ναι, αυτό είναι... Τα ήθελα και θα τα φύλαγα για την προίκα σας, να τα στρώσετε για καλοτυχία όταν ανοίξετε τα δικά σας σπίτια... Τέλος πάντων... Καλά να είμαστε κι όταν βρείτε τους ανθρώπους σας θα πω στη θεία σας να μας στείλει... 







18 σχόλια:

  1. Μόλις είδα ότι έχουμε "επεισόδιο" σήμερα, έφτιαξα καφέ και ήρθα να απολαύσω την συνέχεια της ιστορίας σου!
    Που φαίνεται κι αυτή πολύ ενδιαφέρουσα!
    Φιλιά πολλά πολλά Μαιρούλα μου γλυκιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παρεούλα πίνουμε καφεδάκι Ελενάκι μου!
      Είχε πολλές εκπλήξεις η ιστορία της Ηλέκτρας, θα σου πω κι από κοντά... χα χα χα!

      Φιλάκια πολλά κοριτσάκι μου!!!

      Διαγραφή
    2. τι ωραία να μπορείς να τα λές και απο κοντα Μαιρη μου πίνοντας καφεδάκι..!!!!πόσο ζηλευω τέτοιες στιγμές!!!!χι.χι.

      Διαγραφή
    3. Πού θα πάει, θα τα πούμε και μαζί από κοντά Ρουλίτσα μου!

      Διαγραφή
  2. τελεια η συνεχεια αλλα πολυ γρηγορα τελιωσες!!! περιμενω γρηγορα να δουμε τι θα γινη μετα!!! γυναικες !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σοφούλα μου γλυκιά, υπόσχομαι σύντομα τη συνέχεια!
      Γυναίκες... Αιώνιες Γυναίκες... χα χα χα!

      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  3. Αχ,Μαιρούλα πάνω στο καλύτερο μας έκοψες!!!!Συναρπαστική η ιστορία σου!!Περιμένω τη συνέχεια.Μην αργήσεις!!!
    Φιλάκια πολλά,αγαπημένη μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τριανταφυλλένια μου δε θ' αργήσω!
      Μέχρι να τελειώσεις όλα αυτά τα πανέμορφα πραγματάκια που φτιάχνεις και μας τρελαίνεις θα διαβάσεις τη συνέχεια!

      Φιλάκια πολλά πολλά κορίτσι μου γλυκό!

      Διαγραφή
  4. ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΟΛΗ ΑΥΤΗ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ... ΩΡΑΙΑ ΚΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ Η ΝΕΑ ΣΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ...ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΜΕ ΑΓΩΝΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μας άνοιξες πάλι την όρεξη για διάβασμα. .. το ξέρεις;;; χι.χι. .. πολύ ενδιαφέρουσα.. προμηνύεται και αυτή η ιστορία σου Μαιρούλα.. μήπως να εκδοθείς;;; χι.χι... πράγματι θελει καφεδακι η αναγνωση.... περιμενοντας... ...οχι τον κοντό..... αλλα την συνέχεια....!!!!!!!χι.χι.. φιλακια .. φιλακια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρουλίτσα μου δεν εκδίδομαι γλυκιά μου...χα χα χα!
      Καφεδάκια πιες όσα θέλεις, είναι περίεργη η ιστορία μαμάς και η ζωή των κοριτσιών...

      Καλή Κυριακή, σε φιλώ!!!

      Διαγραφή
  6. Βλέπω η νέα ιστορία σου κρύβει και αρκετό μυστήριο!!

    Για να δούμε τι εκπλήξεις μας ετοιμάζεις!!

    Πολλά φιλάκια για μια καλή
    και όμορφη εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζουζούκα μου καλημέρα! Καλή εβδομάδα γλυκιά μου!
      Μυστήριο και μυστικό που έκρυβε η Ηλέκτρα και φανερώθηκε χωρίς εκείνη να το ξέρει...

      Φιλάκια πολλά σου στέλνω!

      Διαγραφή
  7. Mμ Μμ !!!!!! μας κόβεις στο καλύτερο ...μην καθυστερείς έχει ενδιαφέρον η νέα σου ιστορία!!!! Φιλάκια για μια καλή και πολύ πολύ χαρούμενη προχριστουγεννιάτικη εβδομάδα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Εφούλα μου! Πολύ καλή και χαρούμενη να είναι η εβδομάδα και για σένα! Είμαι σίγουρη ότι μεγαλουργείς πάλι, αδημονώ!
      Δεν έχω προλάβει ακόμα να γράψω, έχω μπλέξει με δουλειές ατελείωτες, υπόσχομαι όμως να συνεχίσω όσο πιο σύντομα γίνεται...

      Πολλά φιλάκια αγαπημένη μου!!!

      Διαγραφή
  8. Πάααααρα πολύ ενδιαφέρον !!!
    Ανυπομονώ για τη συνέχεια .....
    Φιλάκια πολλά
    Σόφη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Γιαγιά Κασσιανή χαίρομαι πολύ που δεν έπαψες να ενδιαφέρεσαι για τα εγκόσμια!
    Η αλήθεια είναι ότι έχει ενδιαφέρον ο μάταιος τούτος κόσμος που κοιτάς από ψηλά...

    Σοφάκι μου γλυκό σου στέλνω την αγάπη μου και πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή