.

.
.

Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014

Φόβοι...




Ο Αποστόλης ήταν ο κατάλληλος σύζυγος. Καλόκαρδος με πάντα αγαθές προθέσεις, πίστεψε ότι η κάθετη τομή στην κοιλιά της ήταν από περιτονίτιδα. 
- Παρά λίγο να τη χάσουμε παιδί μου! Της άνοιξαν όλη την κοιλιά, είχε πάθει ειλεό! Ευτυχώς που όλα πήγαν καλά! 
Όταν έμαθαν από τη σπιούνα τους ότι η Ζαμπέτα η μάνα του που δεν την ήθελε έλεγε ξανά και ξανά στο γιο της ότι δεν ξέρει κανείς "από πού κρατάει η σκούφια τους", ένιωσαν το αίμα τους να παγώνει! Αυτός ήταν ο μεγάλος τους φόβος! 
- Λόγο κακό ποτέ δεν είπε για μας κανείς! Από τη μέρα όμως που φύγαμε σαν κυνηγημένες μας σχολιάζουν όλοι! Δε θα ξεχάσω τα συμπεθεριά που με ρωτούσαν συνέχεια γιατί είμαι μακριά από την κόρη και το εγγόνι μου! Συγγενείς, γείτονες, όλοι το ίδιο λένε... Την κατάρα μου να έχει κι αυτός κι όλο του το σόι για όσα πέρασα! Δούλα κατάντησα στους ξένους τόπους κι έφαγα τα χέρια μου στη σκάφη που καθάριζε όλες τις βρομιές εκτός από τη δική μας! Κι όλες αυτές οι αγωνίες και τα χτυποκάρδια μου πού τα βάζουμε; Η μόνη μέρα που αναστέναξα με λίγη ανακούφιση ήταν όταν έφυγαν με το μωρό... Εσύ χωμένη στα βιβλία σου κι εγώ να τραβάω τόσα... Έτρεμα νύχτα μέρα η έρμη... Μια να τα μπαλώσουμε με την κλινική, μια ο γιατρός, μια οι νοσοκόμες μέσα που γινόταν σούσουρο... Τους μπούκωσα μέχρι σκασμού, σπιταρόνα με όλα τα καλά θα είχαμε πάρει με τόσα λεφτά που τους έδωσα! Μα το μεγαλύτερο βάσανο ήταν με το γαμπρό μας... Πού να φανταστεί ότι ο ερχομός του για να παρασταθεί στη γυναίκα του και να πιάσει πρώτος το παιδί τους κόντεψε να με στείλει στον τάφο! Εκεί είπα πάει, τελείωσες Γιούλα, ως εδώ ήταν τα ψωμιά σου! Εσύ να βγεις άρον άρον με τα ράμματα ακόμα φρέσκα και να τρέμω μην ανοίξουν κι η άλλη με το νυχτικό καμώθηκε τη λεχώνα στο κρεβάτι! Έτρεμε το φυλλοκάρδι μου μην ακουστεί κάτι, στη φυλακή θα μπαίνανε όλοι κι εμείς στον τάφο, θα μας σκότωνε ο Θοδωρής! Του κόσμου τα λεφτά και τα πράγματα σκορπούσα στις άλλες απ' έξω, τάχα για τα καλορίζικα του εγγονού μου... Ας είναι καλά η Υπαπαντή, χωρίς αυτήν τίποτα δεν θα κάναμε... Μας λυπήθηκε ο Θεός, μεγάλο τ' όνομά Του... Ας μας συγχωρέσει που βουτηχτήκαμε στην αμαρτία με τόσα ψέματα... Δεν κάναμε το φονικό κι έγινε μάνα η αδερφή σου που θα περνούσε μαύρη ζωή με τα πεθερικά της. Μια χαρά έφευγε ο άντρας της και πήγαινε να τους δει κι όταν γύριζε ήταν όλο νεύρα και μάλωναν. Τα λόγια καλό πράγμα δεν είναι, χωρίζουν το αντρόγυνο... Εξομολογήθηκα σ' ένα παπά με τη μαντίλα να μου σκεπάζει τα μούτρα... Σούρουπο έφτασα στο μοναστήρι, δυο ώρες δρόμο με το λεωφορείο και παρακάλεσα γονατιστή σαν τη ζητιάνα να μ' ανοίξουν την πόρτα... 
Ο ιερέας την άκουσε ήρεμα ως τη στιγμή που του είπε ότι ξεγέλασαν το γαμπρό της. Εκεί ταράχτηκε.
< Μισθό από το Μεγαλοδύναμο έχετε μάνα και κόρη που δεν γίνατε φόνισσες και κάνατε διπλό καλό αλλά ο πατέρας έστω και τώρα θα πρέπει να μάθει την αλήθεια...> 
- Του είπα ότι θα καταστραφούν δυο οικογένειες. Η δική τους κι η δική μας. Κομμάτια θα μας έκανε ο γαμπρός και το σόι του και θα είχαν και δίκιο. Υιοθεσία δεν ήθελε ν' ακούσει όταν τόλμησε η κόρη μου να του το πει... 
<Αν με τα χρόνια δεν καταφέρω να κάνω παιδί, μπορούμε να...>
<Αυτό να το ξεχάσεις! Το παιδί μας θα έχει το αίμα μας!> 
- Γέρασα πριν την ώρα μου... Διπλά και τρίδιπλα πέρασαν τα χρόνια από πάνω μου...
- Αυτά έγιναν και πέρασαν βρε μάνα! Να προσέχεις τον εαυτό σου και να ετοιμάζεσαι για το εγγόνι που θα νταντέψεις

Λίγους μήνες μετά το γάμο της έμεινε έγκυος. Η Σεμέλη δεν ήξερε αν είχε ενημερωθεί ο γιατρός που την ανέλαβε. Το σίγουρο ήταν ότι μεσολάβησε κάποιος σε οφθαλμίατρο που πιστοποίησε ότι αντιμετώπιζε πρόβλημα στα μάτια. Αν γεννούσε φυσιολογικά θα έσπαζαν τα αγγεία και θα κινδύνευε η όρασή της. 
- Δουλειά της Υπαπαντής ήταν σίγουρα! Όταν έμεινε ξανά έγκυος σε δυο χρόνια κι αποφάσισε να το κρατήσει, μόνο στα μαύρα που δε ντύθηκε η μάνα... Τρίτη καισαρική;
 Πέντε μέρες σε κώμα ήταν η Ηλέκτρα! Κινδύνευσε η ζωή της κι όσο την έβλεπε διασωληνωμένη μετάνιωσε που δεν έκανε κάτι για να της προκαλέσει αποβολή... Τελικά επέστρεψαν στο σπίτι με τη δεύτερη κόρη που πήρε κι αυτή το όνομα της άλλης γιαγιάς. Η τόσο βασανισμένη Γιούλα έμεινε κοντά τους και τα ανάστησε. Με τα χρόνια χαθήκαμε και κοίτα πως τα φέρνει η ζωή, να είσαστε γνωστές... 
Η Στάσα έφυγε σχεδόν σαν χαμένη και μάταια προσπαθούσε να συνέλθει από την έκπληξη. Στο μυαλό της είχε καρφωθεί η ιδέα ότι ίσως ήταν καλύτερα να μην πει στην Ηλέκτρα για τη γνωριμία της με τη Σεμέλη. Σ' αυτές τις περιπτώσεις κάθε γυναίκα δε θέλει να έχει καμία επαφή με το παρελθόν. 
<Μπράβο τους όμως κουράγιο μάνα και κόρη! Θεός συχωρέστην τη Γιούλα, πόσα πέρασε, αγωνίες και φόβους! Τέτοιο πράγμα να μην αξιώνεται καμία μάνα... Καλά έκαναν κι έδωσαν το παιδί στη Ματίνα! Δεν έκαναν την αμαρτία που μεγαλύτερη δεν υπάρχει από την έκτρωση γιατί είναι φόνος, βοήθησαν και την άλλη την ταλαίπωρη κοπέλα κι όλα μια χαρά...> 
Δεν είπε τίποτα στην κόρη της. Όχι γιατί δεν την εμπιστευόταν, αλλά επειδή η ίδια δε μπορούσε ακόμα να πιστέψει ότι η λαλίστατη και τόσο άνετη Ηλέκτρα  έκρυβε τέτοιο μυστικό. Η Μυρτώ το έμαθε μετά από μια εβδομάδα, όταν η Ματίνα είχε ήδη έρθει στην Αθήνα. 
- Μαμά δε μπορώ να το πιστέψω! Σαν ψέμα ακούγεται!
- Πρόσεχε παιδάκι μου μη σου ξεφύγει τίποτα...
- Πλάκα κάνεις; Λες και δε με ξέρεις! Και πολύ καλά σκέφτηκες να μην πεις για τη Σεμέλη, ταμπλάς θα της έρθει! Τώρα εξηγούνται όλα! Θέλει να παντρέψει γρήγορα τις κόρες της φοβούμενη μην πάθουν τα δικά της... 
- Την καταλαβαίνω... Με τη μεγάλη της τελικά τι γίνεται, προχωράει το προξενιό; 
Πάνω από πέντε κιλά είχε χάσει η Τέτα που εξακολουθούσε να μαλώνει με τη μητέρα της και να μαραζώνει για το Μάκη. 
Η θεία δεν έλεγε τίποτα, μόνο έριχνε κλεφτές ματιές στο χλωμό προσωπάκι και τα πρησμένα από το κλάμα μάτια της. Μουτρωμένη απαντούσε εκνευρισμένα και κλεινόταν στο δωμάτιό της. Η Γιούλα πηγαινοερχόταν στη Σίσυ κι όσο πιο προκλητική γινόταν τόσο φούντωνε η Αργυρώ. Ο Στράτος γελούσε με τα καμώματά της κι όταν εκείνη έφευγε τηλεφωνούσε στο Μάκη και τον καλούσε στο σπίτι. 
Όταν συνάντησε τον Αλέκο που έπινε καφέ με τη Μυρτώ στο σπίτι της, αποφάσισε να τον εκδικηθεί για την αδιαφορία του. 
Γυναικάς από τα γεννοφάσκια του δεν έμεινε ασυγκίνητος από τα τσαλίμια της ο χαϊδεμένος της Ανθούλας...  



- Πρώτη φορά φοβήθηκα τόσο πολύ Ματίνα... Όταν την είδα να μας πλησιάζει είπα πάει, τέσσερις θα με βγάλουν από δω... Πού να φανταστώ ότι μετά από τόσα χρόνια θα την έβλεπα μπροστά μου πάλι και να μην είμαι και μόνη μου; 
- Λες να μας κάνει καμιά ιστορία; Τη γλώσσα της φοβάμαι που μέσα δεν τη βάζει... 
- Δεν ξέρω... Έχω χάσει την ησυχία μου, τον ύπνο μου... Πού στην οργή να μένει άραγε;
- Η Αθήνα είναι μεγάλη, μπορεί το σπίτι της να είναι στην άλλη άκρη... Είναι όμως και μικρή όσον αφορά τις συμπτώσεις! Όπως την είδες στην καφετέρια, έτσι μπορεί να τη δεις και κάπου αλλού κι αν είσαι με τα κορίτσια... 
- Αυτό φοβάμαι... Ήθελε και να πιάσουμε τα πήγαινε έλα, κατάλαβες; Πρώτη φορά παρακαλούσα να φύγει ο άντρας μου πριν την ώρα του... 
- Ευτυχώς που έφυγε και... 
Οι λέξεις πνίγηκαν στο στόμα της Ματίνας όταν είδε την Τέτα να τις κοιτάζει με τα χέρια σταυρωμένα! Η Ηλέκτρα αγρίεψε αλλά το βλέμμα της για πρώτη φορά δεν τη φόβισε. 
- Καφέ θέλετε; 
Οι αδερφές κοιτάχτηκαν έντρομες όσο κράτησε μια στιγμή απίστευτου πανικού... 
- Ορίστε οι καφέδες σας! Θεία, φάε και μπισκότα! 
Η Ματίνα χαμογέλασε δειλά και σηκώνοντας με τρεμάμενο χέρι το φλιτζανάκι ευχήθηκε στην ανιψιά της.
- Του χρόνου να μας τον ψήσεις στο δικό σου σπίτι! 
- Μπα... Νωρίς είναι ακόμα θεία, θα περάσει πολύς καιρός μέχρι να βρω αυτόν που θα μ' αρέσει και θα παντρευτώ... 
- Ο πατέρας σου έδωσε το λόγο του, το πολύ σε δυο χρόνια θα έχεις τη δική σου οικογένεια! 
- Να τον πάρει πίσω μαμά! 
Η Ηλέκτρα την ακολούθησε στην κουζίνα έξαλλη. 
- Πάλι τα ίδια κάνεις; 
- Εσύ κάνεις χειρότερα! Αν δε σταματήσεις να μου λες για το γαμπρό, θα πω κι εγώ στο μπαμπά ότι έχεις μυστικά κι ήθελες να τον διώξεις για να μη τα μάθει!
- Το χαστούκι που έπεσε δυνατά στο μάγουλό της έκανε τη Ματίνα να τιναχτεί τρομαγμένη... 
Τα χάπια που έπαιρνε η Ηλέκτρα για να κοιμάται μαζί με τα ουισκάκια που έπινε τα βράδια, βόλεψαν μια χαρά τη Γιούλα. Από το παράθυρο έβγαινε μια φορά την εβδομάδα κι έτρεχε να συναντήσει τον Αλέκο στις ντίσκο για χορό. Γύριζε σε δυο ώρες σα να μην είχε συμβεί τίποτα. Η Τέτα παραμόνευε και μιλούσε μόνη της κάποιες φορές για να ρίξει στάχτη στα μάτια της θείας όταν σηκωνόταν για τουαλέτα. 

- Δεν ξεύρω Μυρτούλα μου τι να σε πω, πού θα πάει αυτό...  Η ώρα τέσσερις μαζώχτηκε προχτές ο Αλέκος, ακούς; Να βρει μια κοπέλα καλή, νοικοκυρεμένη, δε λέω... Έτσι, να μπει κι αυτός σε μια σειρά που γυρίζει με τη μια και με την άλλη... Φοβούμαι μη και μας βρει κάνα κακό, πού παγαίνουνε μέσα στις νύχτες για;
- Ε... Για χορό πάνε κυρία Ανθούλα μου! Μη στεναχωριέσαι, δεν έχει γίνει αυτό που φαντάζεσαι... 
- Άμα όμως αυτή συμμαζωμό δεν έχει, άντρας κι αυτός, θα γένει και το άλλο!  Με την έφερε που λες πάλι εδώ... Και γεια σας και πως είσαστε, ούλο ευγένειες η αλήθεια... Μεσημέρι ητανάνε, είχαμε φάει με το Γιάννη κι έπλενα τα πιάτα. Κριθαράκι απέ το χοντρό με τα κρομμυδάκια είχα, πολύ ωραίο γίνηκε! Τα καβούρντισα καλά με το βουτυράκι, έριξα και τη ντοματούλα και νεράκι ζεστό, έβαλα κι ένα κύβο, δεν το χορταίναμε! Τον Αλέκο που στον στόμα του δεν το βάζει, τον είχαμε ψήσει σουγλάκια στη σκάρα. Την έβγαλε ένα απέ το καλαμάκι, το έκοψε, σαλατούλα την έβαλε, τυρί, στον στόμα βούκα βούκα την ετάϊζε... Απέ την κουζίνα τοις έβλεπα για! Κι εκείνη ούλο νάζια και πράματα τον έκαμνε... Με τα πιρούνια παίζανε, απέ το ποτήρι της έπινε κρασί αφού πρώτα την έδινε να πιει και την έλεγε που θα μάθει τα μυστικά της... 
- Χα χα χα χα! Αυτά της κάνει ο γιόκας σου και πού να ξεκολλήσει η Γιούλα! Τζέντλεμαν ο κανακάρης σου σε όλα του!
- Γελάς, ε; Τον μπαμπά του που μίλησα, έτσι κι αυτός γελούσε! 
- Ε! Βρήκε να μοιάσει ο γιος του και καμαρώνει!
- Ναι για! Δε με λες, η αδερφή της μαμάς της έχει έρθει απέ το Μισίρι με είπε ο γιος μου. Την έχεις διει εσύ;
- Βέβαια! Πολύ ωραία κυρία, με καλούς τρόπους... 
- Άντρα, παιδιά, δεν έχει; Πως και ήρτε μοναχιά της;
- Και άντρα και παιδί έχει! Ο γιος της είναι μεγάλος, ετοιμάζεται νομίζω να παντρευτεί, έτσι μου είπαν τα κορίτσια. Πολύ μορφωμένος, με δουλειά καλή, προαγωγή πήρε... Ο άντρας της είναι μέτοχος σε κάποια εταιρεία, ταξιδεύει συχνά... Πού και πού παίρνει την απόφαση κι έρχεται να δει την αδερφή και τις ανιψιές της. Στέκεται πιο καλά οικονομικά κι είναι πιο εύκολο... 
- Ε ναι... Πολλοί παράδες θέλεις για να κάμεις ταξίδια στο εξωτερικό... Στην Πόλη επήε η φιληνάδα μου η Γεσθημανή και τοις μάζωχνε δυο χρόνια για! Η αλήθεια ψούνισε πολλά πράματα! Πετσέτες χοντρές ωραίες, μακάτια βελούδινα, υφάσματα καλά μεταξωτά, σερβίτσια με χρυσούλι γύρω γύρω... Να σε δείξω και κάτι ωραία πασούμια που μ' έφερε! 
Όση ώρα χάζευε η Μυρτώ τα σχέδια με τις χάντρες, ο Αλέκος μπήκε σαν το σίφουνα στο σπίτι. Τη σήκωσε από τον καναπέ και την τράβηξε στο δωμάτιό του.
- Τι έπαθες βρε παλαβέ; 
- Η Γιούλα μου είπε ότι υπάρχει κάποιος άλλος στη μέση που τη θέλει κι επιμένει! Ξέρεις κάνα Στράτο εσύ;

13 σχόλια:

  1. Καλημερα Μαιρουλα μου!!! Χρυσο παπλωμα ηταν η μανα τους ολα τα εκρυβε και αυτη περνουσε τα περρισσοτερα ζορια.Αλλα τα μυστικα δεν μενουν πολυ κρυμενα ειδικα αν τα ξερουν τριτα ατομα!!! Σε φιλω γρηγορα να δουμε και την συνεχεια εχω αγωνια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς τη Σοφούλα μου!
      Πέρασε τα πάνδεινα η μάνα τους, αυτή είναι η αλήθεια.
      Η μεγάλη ήθελε με κάθε τρόπο ν' αποκτήσει παιδί και τα έβρισκε όλα σχεδόν εύκολα. Η μικρότερη προκειμένου ν' απαλλαχτεί από την ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη συμφωνούσε σε όλα κι η Γιούλα ήταν χρυσό πάπλωμα όχι μόνο για τις κόρες της αλλά και για τη νοσοκόμα και το γιατρό!
      Κινδύνευαν αν αποκαλυπτόταν τέτοια απάτη...
      Όσον αφορά για τα μυστικά και μόνη της κάποια γυναίκα που κρατούσε επτασφράγιστο κάτι, το ήξερε μόνο αυτή κι άλλος κανείς κι όμως το πρόδωσε όταν ήταν στα τελευταία της! Πόσο μάλλον όταν το ξέρουν κι άλλοι...

      Καλή σου νύχτα αγάπη μου, φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  2. Και η σημερινή ανάρτηση ενδιαφέρουσα Μαιρούλα μου!
    Πάντως δεν το βλέπω να μένει για πολύ καιρό κρυφό το μυστικό!
    Για να δούμε!
    Φιλιά πολλά πολλά γλυκιά μου Μαιρούλα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελενάκι μου, τα αδέρφια δεν το έμαθαν απ' όσο ξέρω...
      Θα πάμε σε μια συνάντηση στο επόμενο και το τέλος θα δοθεί σύντομα, έρχονται κι άλλα! χα χα χα!

      Πολλά φιλάκια ζουζουνάκι μου αγαπημένο, καλή σου νύχτα!

      Διαγραφή
  3. Διάβαζα λίγο, έμπαινα στα γρήgορα,αργούσα λίγο ,ξεχνούσα τις λεπτομέρειες (μυστικό ήταν!!!),μ' έπαιρνε ο ύπνος πτώμα στην κούραση και άντε από την αρχή, 3 επεισόδια τα ζάλισα αλλά εχθές τα πήρα μονορούφι!!!!! πολλές ίντριγκες, τολμηρές και επικίνδυνες αποφάσεις,αρκετά ψέματα,πάντα θα υπάρχουν οι "καπάτσες" για να τα φέρνουν βόλτα!!! πάντα μας κόβεις στο καλυτερο!!Συγγνώμην που δεν ήρθα νωρίτερα ,αλλά επρεπε να διαβάσω ......Σ΄αγαπώ και σου στέλνω ενα φιλακι καληνύχτας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εφούλα μου, είσαι ηρωίδα!
      Με τόση κούραση και διάβασες 3 μαζεμένα; Τα ψέματα και οι ίντριγκες δεν σου έφεραν αυπνία; χα χα χα!
      Αν είναι δυνατόν να ζητάς συγγνώμη!!!!!
      Απορώ πως και περνούν τέτοιες σκέψεις από το μυαλό σου καρδούλα μου! Αν και όποτε μπορούμε περνάμε, όπου προλαβαίνουμε.

      Σου στέλνω κι εγώ την αγάπη μου και πολλά φιλάκια γλυκιά μου!

      Διαγραφή
  4. Για να δούμε τα καμώματα της κόρης!
    Νομίζω το μήλο κάτω απ'τη μηλιά θα πέσει και θα'χει τα παθήματα της μάνας!

    Πολλά φιλάκια Μαιρούλα μου
    ανυπομονώ για την συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζουζούκα μου, τα μήλα ήταν δύο και το ένα ακολούθησε το άλλο τελικά... Μπερδέματα, πολλά μπερδέματα...

      Φιλάκια πολλά κοριτσάκι μου γλυκό!

      Διαγραφή
  5. Μαιρούλα μου, μου έλειψες πολύ!!!!!!!! Απο χτες που ήρθα σε σενα για να δω τι κάνεις, διάβασα μονορούφι ότι είχα χάσει απο τον Σεπτέμβριο περίπου. Πάντα συναρπαστικά ενδιαφέρουσες οι ιστορίες που μας διηγήσαι. Περιμένω με αγωνία την συνέχεια αυτής της ιστορίας.
    Θα ρωτήσεις γιατί χάθηκα. Πολλοί λόγοι, ισως τους γράψω, πάντως δεν ήταν λόγοι υγείας.
    φιλιά πολλά και μια μεγάλη αγκαλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαράκι μου αγαπημένο!!!!
      Δε φαντάζεσαι πόσο πολύ χαίρομαι που σε βλέπω μετά από τόσο καιρό!
      Ήξερα ότι είσαι καλά κι όλες μου οι ανησυχίες έφυγαν μακριά... Ελπίζω να γέμισαν οι μπαταρίες σου και να σε έχουμε πάλι κοντά μας! Η απουσία σου ήταν αισθητή, μου έλειψες κι εμένα πολύ!

      Στη μεγάλη αγκαλιά σου τρέχω να χωθώ και ν' απολαύσω τη ζεστασιά σου και όλα όσα έχεις να μου πεις! Πολλή αγάπη και φιλάκια σου στέλνω!!!

      Διαγραφή
  6. ε. ρε τι έχανα τόσο καιρό....πα πα πα...να σαι καλά στωωωωω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kι εσύ να είσαι καλά Παναγιώτη μου!
      Χαίρομαι πολύ που σε βλέπω ξανά!

      Καλή σου μέρα, φιλιά!

      Διαγραφή
  7. ·.°•.¸♡♡
    Passei para uma visita.
    ✿彡 Boa semana!
    Beijinhos.¸.•°✿✿⊱
    °•.¸♫♬° ·.Brasil

    ΑπάντησηΔιαγραφή