.

.
.

Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2012

Κοινωνικά σχόλια με την Ανθούλα

- Απέ μια μεριά να ήσουνε μόνο, να 'βλεπες τι γενούτανε, τι να σε λέω! Χα χα χα χα!

Η Ανθούλα μετά το καφεδάκι, έτριβε τα ασημένια κουταλάκια της, καθισμένη στην πολυθρονίτσα. Άφηνε συνέχεια το πανάκι με το υγρό καθαρισμού και διηγόταν παραστατικά για πολλοστή φορά στη Μυρτώ τα ευτράπελα που έγιναν στο σπίτι του ανιψιού της. Ήξερε την ιστορία της Αμέρσας με το Μεμά και τη μετέπειτα ζωή της, αλλά αυτό με το νέο άντρα, θα άφηνε εποχή.
Γελούσαν τόσο πολύ κι οι δυο, που έτρεχαν δάκρυα απ' τα μάτια τους και τα σκούπιζαν συνέχεια.
- Αμά κι αυτός ο ανιψιός μου, τι να σε πω, το Θεό του δεν έχει! Χωρατατζού πολύ είναι κι η αδερφή μου, αυτός όμως ταίρι δεν έχει! Και διε, σοβαρά και κουρού κουρού τα λέει, που άμα δεν τόνε ξέρει κανείς, τόνε πιστεύει! Ητανάνε που ητανάνε τρελή η Αμέρσα, την απόκαμε αυτός! Χα χα χα χα χα!
Ίσιαμε που φύαμε, αυτά την έλεγε, βουρ στον Πολυχρόνη κυρά Αμερσούλα μου, που 'σαι γκιουζέλα και βάνεις κάτου τις σαραντάρες! Κι αυτή η χαϊβάνω τόνε πίστευε για! Τυχερά είναι αυτά Γιακωβάκι μου, τον έλεγε. Κι εκείνος, δως του να τήνε τσιγκλίζει και να την λέει που την τύχη της πρέπει να τήνε σπρώξει! 
Αναμεταξύ, αυτή είναι λιγόφαγη σχετικά και την γιόμιζε το πιάτο και την έλεε φάε μπρε, να βάλεις κομματάκι κρέας πάνω σου, να 'χεις πιασίματα, τσι κοκάλες θα ηπιάνει ο γαμπρός; Κόκκινη σαν το παντζάρι γένηκε αυτή και τον λέει τι πιασίματα με λες κι εντροπής πράματα; Και την απαντάει εκείνος αμέσως, στη νηστεία θα τόνε έχεις κοτζάμ άντρα, ούλο το χρόνο Σαρακοστή θα 'χει;

Η Μυρτώ, σκούπιζε τα μάγουλά της από τα δάκρυα, που είχαν παρασύρει ρουζ, σκιά, μάσκαρα και μολύβι...
- Σε καλό να μου βγει τόσο γέλιο, το στομάχι μου πόνεσε! Αλλά περισσότερο γελάω με τον ανιψιό σου, αστέρι έβγαλε η Σουλτάνα! Τη Λαμπρινή, πως την κουμαντάρατε
- Α! Μπρε να μη σκάει τ' αχείλι της, όλοι κακανίζαμε κι αυτή παιδί μου εκεί, με τη μουτράκλα χάμου! Μόνο που όταν μας είπε η Αμέρσα για τον Πολυχρόνη και είπε η Μαρίκα τα σχετικά, που είναι νέος κι αυτά, έβαλε μια φωνή κι έκαμε το σταυρό της! Τι είναι αυτά τα πράματα την λέει, άντρα θες στην ηλικία σου και μάλιστα τόσο μικρό; Αυτό μονάχα είπε κι όλο το βράδυ μουρμούραγε τα δικά της. Έχει να σούρει τη Σουλτάνα λόγια, πα πα πα! Και τον Ιάκωβο που τόνε αγριοκοίταζε συνέχεια...χα χα χα! Η Σουλτάνα, την είπε όταν φεύγανε, άμε στο καλό και η ώρα η καλή μ' ένανε της σειράς σου! Κι άμα δεν τόνε βρεις, θα σε πάω κάπου εγώ που ΄χει μάτσο τις άντριδοι, να διαλέξεις όποιονε θέλεις! 
- Που θα την πάει καλέ; 
- Στο γηροκομείο είπε! Χα χα χα χα! Της τρελής γένηκε σε λέω και σ' όλο το δρόμο να με τα λέει ο ανιψιός μου πως θα την βρει άντρα και δε μας έμεικε άντερο απέ τα γέλια! Χα χα χα χα! 

Με είπε κι η Μαρίκα ένα πράμα που δεν το ΄ξερα. Η Αμέρσα, είχε μείκει έγκυος λίγο μετά που παντρεύτηκε. Την είπε ο γιατρός κομμάτι στο κρεβάτι να ξαπλώσει, επειδής είχε διει λίγο αιματάκι, αμά πού αυτή η λωλή να κάτσει κάτου! Μεγάλο το 'χασε το μωρό, κοριτσάκι ητανάνε. Κρίμας, είχε κι άντρα καλό, βρε την παλαβή που χάλασε έτσι δα τη ζωή της! Και να σε πω, άντρα άλλονε δεν εγνώρισε, εδώ που τα λέμε, αμά η φαντασία της τρέχει κι όλο που αρέσει και τέτοια. Η ψυχή της, σαν του μωρού είναι, να συντρέξει, να βοηθήσει, αμά τόσο τρελή μπρε παιδάκι μου! Ίσιαμε τα εξήντα βάλε, στα τραπέζια απάνου, ποιος να τήνε έπαιρνε στα σοβαρά για; Τι να πεις... Να ΄ναι καλά που μας έκανε και γελάσαμε τόσο κι αυτή κι ο Ιάκωβος! Τώρα να διούμε με την άλλη τη ζαβή τι θα γένει;

- Τη ζαβή; 
- Ναι για, την Αγγέλα που σ' έλεγα, τη χήρα, με το συνταξιούχο...
- Ναι καλέ, τι γίνεται με το αίσθημα, είχε η αδερφή σου κάνα νέο;
- Η Αγγέλα την τελεφώνησε κάμποσες φορές. Την είπε που βγήκε μετά κείνονα δυο τρεις φορές, βέβαια! Χα χα χα! Και στην Κηφισιά την πήε για να φάνε, καθίσανε μετά και για γλυκό και για ουζάκι στη Χαλκίδα έφτασε η χάρη τους και τήνε γύριζε όλη μέρα στα απέ κει μέρη να πούμε, αμά το πρόβλημα είναι αλλού για! Το μυαλό της όλο στις σκύλοι ητανάνε, επειδής λέει τα δυο δεν είχανε καλοφάει και τα είχε πολύ έννοια, αυτή να πούμε να τρώει κι εκείνα να μείσκουν νηστικά, δίχως όρεξη. Τύψεις που είχε τον είπε, διε ζαβομάρα που τήνε δέρνει απέ τη μια, αμά είναι και το άλλο! Αυτή η αξαδέρφη της, που ήτουνε μαζί στην εκδρομή, βούκινο την έκαμε, μάλιστα! Τα σόγια της, είχανε στο νου τους να τήνε κληρονομήσουνε που παιδιά δεν έχει και μόλις μάθανε που γνώρισε έναν άθρωπο να πούμε και βγαίνει, το πήρανε πολύ στραβά!
- Τι λες; Τόσο πολύ την αγαπάνε οι συγγενείς της;
- Εμ! Σε λένε αυτοί, περνούνε τα χρόνια, θα πέσει στην ανάγκη να τήνε κοιτάξει κάποιος, θα τήνε κληρονομήσει κιόλας. Εμείς είμαστε δω! Άμα βγαίνει με άντρα και κάνει και ράνει, εμάς θα μας κάμει πέρα. Χώρια που είχε πάει για ψούνια και την γλωσσοτρώγανε που ξοδεύει τις παράδες της αφού έχει του κόσμου τα λούσα.
- Καλά έκανε! Τόσα κι άλλα τόσα να έχει, δικαίωμά της είναι! Άκου την γλωσσοτρώγανε, με ποιο δικαίωμα της κάνουν κουμάντο; Κλωτσιά να τους ρίξει, εγώ αυτό θα έκανα στη θέση της!
- Έτσι την είπε κι η Σουλτάνα! Να κοιτάξεις τη ζωή σου που 'σαι νέα γυναίκα ακόμα κι ο Χαρίλαος είναι μια χαρά άθρωπος! Ευγενικός πολύ είναι την λέει, λουλούδια την έστειλε και σοκολατάκια καλά, τήνε σέβεται πολύ να πούμε, μια χαρά ταιριάζουνε σε όλα τους. Πολύ την άρεσα* αυτή τη γυναίκα απέ τη αρχή, που είναι και πολύ κυρία και αριστοκρατική! Και το Χαρίλαο τον άρεσα, κοτσονάτος και εμφανίσιμος, πολύ τζέντλεμαν σε λέω, πολύ! Κι εκείνη πάντως, τόνε έχει τον τρόπο της, δυο συντάξες παίρνει και φυσικά καλοπερνάει και ντύνεται και στολίζεται, τι ανάγκη έχει;



Καμία ανάγκη δεν είχε η Αγγέλα. Όλη μέρα ασχολιόταν με τα σκυλιά της κι απολάμβανε τους κόπους τους δικούς της και του συζύγου της. Εργαζόταν από τα δεκαοχτώ της και σε λίγα χρόνια γνώρισε τον άντρα της, ενώ ταυτόχρονα κέρδισε με το σπαθί της τη θέση της προϊσταμένης στο μεγάλο εμπορικό κατάστημα. Προμηθευτής ο συχωρεμένος, είχαν επαφές και η συμπάθεια που ένιωθαν έγινε έρωτας που κατέληξε σε γάμο. Τριάντα χρόνια δουλειάς, της εξασφάλισαν μια καλή σύνταξη, που μαζί με του συζύγου, τους έκαναν να ζουν άνετα.
Όταν τον έχασε, ευτυχώς που δεν είχε ν' αντιμετωπίσει οικονομικά προβλήματα, κάτι που ενθάρρυνε ακόμα πιο πολύ  και τα δυο σόγια. Ήδη τους προσέγγιζαν, όταν ακόμα εργάζονταν και ζήλευαν την άνετη ζωή τους. Πολλά δανεικά κι αγύριστα, κλαψουρίσματα, προβλήματα οικονομικά πάσης φύσεως, τους έκαναν κάποια στιγμή να δουν το μέλλον τους με άλλα μάτια.
- Πρόσεξε Αγγέλα μου, την έλεγε από το κρεβάτι του πόνου ο άμοιρος ο άντρας της, ζωντανή θα πέσουνε να σε φάνε τα κοράκια! Εγώ θα φύω, αμά να θυμάσαι πάντα ό,τι σε έχω πει, μη γένεσαι θύμα αυτονώνε! Να σε τα λέει η Σουλτάνα, όπως της τα ΄πε και να σε σφίγγει η ψυχή σου...
- Καταλαβαίνω... Αλλά κι εκείνη τους άφησε περιθώριο να επεμβαίνουν, πολύ κακώς βέβαια.
- Λυπησιάρα είναι για! Αμά την λέει η Σουλτάνα, με τα μυαλά που ΄χεις, βλέπω να μείσκεις αγκαλιά με τις σκύλοι σου κι έτσι δα να πάει η υπόλοιπη ζωή σου! Κρίμας είναι για! Και καλά η Αγγέλα πες, έκαμε ένα καλό γάμο και μείκανε μαζί ίσιαμε που τους χώρισε ο Θεός. Να διούμε τώρα τι θα γένει με την άλλη την παράξενη!
- Την παράξενη; 
- Ναι για, την Άννα, της Γιωργίτσας την κόρη που λύσσιαξε η Λαμπρινή, τις προάλλες και τήνε έβριζε στα καλά καθούμενα τέτοια χρυσή γυναίκα! 
- Ναι, ναι, κατάλαβα! Πως θα γίνει η συνάντηση, τι σκέφτηκε η Σουλτάνα;

- Είναι να τα μιλήσουνε η αδερφή μου με τη Γιωργίτσα, για κείνονα το λογιστή που σε είπα, στην εκδρομή. Μακάρι να γένει κάτι, να πάρει μια χαρά κι αυτή η χριστιανή απέ τη μεγάλη της, που 'χει καημό να τήνε παντρέψει... Αμά την κόρη της, κουβέντα δε θα πούνε, δε θα θέλει να πάει! Τήνε φάγανε οι έρωτες με τις λάθος αθρώποι κι έμεικε κοτζάμ γυναίκα έτσι...
- Δε θέλει ν' ακούσει για προξενιό, ε;

- Άπαπαπαπα! Και να πεις που δεν τη ζητήσανε, καν και καν γαμπροί! Με τις δουλειές τους τις καλές, απέ οικογένειες καθώς πρέπει, τι να σε πω! Αυτή η κοπέλα, ητανάνε μονόχνοτη απέ μικρούλα να πούμε. Εμφανίσιμη, αφρατούλα, όχι παχιά, αμά με τα κιλάκια της κομματάκι παραπάνω, μόρφωση έχει, παράδες έχει, όλα τα 'χει! Λέγαμε τι συμβαίνει και είναι τόσο κλεισμένη, μήτε κουβέντες πολλές, μήτε να μπει και να βγει σαν κοπέλα! Μετά εμάθαμε τι την συνέβηκε κι ήτουνε έτσι το καημένο το κορίτσι...

Τήνε ξεγέλασε ένας παλιάθρωπος και την έταξε γάμο κι αυτή καθούτανε και τόνε περίμενε. Τα καλύτερά της χρόνια, έτσι σκλαβωμένη μαζί του έμεικε! Μετά αυτός, γένηκε καπνός και μάθανε που ητανάνε παντρεμένος το τέρας! Και σα να μην έφτανε αυτό, πήε η γυναίκα του και τους έκαμε μεγάλο πατιρντί! Του θανατά πέσανε όλοι με τέτοιο πράμα που γένηκε, χωρίς να φταίει το κορίτσι τους...
Αυτός ο αδικιωρισμένος, είχε μιλήσει και με τις γονιοί της, λογοδοσμένοι ητανάνε για!
- Χριστός και Παναγία! Πως το έκανε αυτό και γιατί να το κάνει; 

- Παράδες ήθελε να τους φάει για! Απέ την εκκλησία που 'χανε πάει των Ταξιαρχώνε μια χρονιά, τήνε έβαλε στο μάτι! Μπήκε ν' ανάψει ένα κερί και είδε την κοπέλα που ητανάνε με τη μαμά και την αδερφή της, ο μπαμπάς της έψελνε με τις άλλοι. Η Σουλτάνα μ' έλεγε, που δεν εμπήκε τυχαία να πούμε, τήνε είχε βάλει στο μάτι από καιρό και βρήκε αφορμή αυτός να την μιλήσει ένεκα του εορτασμού! 
Κάτσε να βάλω λικεράκι και όλα θα σε τα πω να φρίξεις



Την / τον άρεσα - Μου άρεσε


18 σχόλια:

  1. Καλημέρα!!!!!!!!!

    τώρα πάω να φτιάξω καφέ και να διαβάσω!!!!!!ΧΑ!ΧΑ! ήθελα να καλημερίσω πρώτα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πίστεψε με Μαιρούλα σε τέτοιο κουτσομπολιό πρώτη φορά συμμετείχα μα ήταν τόσο καλογραμμένο που δεν σήκωσα τα μάτια μου. Νά'σαι καλά μάτια μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα δεν ήταν κουτσομπολιό Μαιρούλα μου, η Ανθούλα απλά... σχολίαζε!

      Φιλάκια και σ' ευχαριστώ κορίτσι μου!

      Διαγραφή
  3. Mαιρούλα μου, το βράδυ θα σε διαβάσω με την ησυχία μου για να απολαύσω και να διασκεδάσω με τα κοινωνικά σχόλια.......
    καλό απόγευμα
    θα τα πούμε το βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διασκεδαστικά όντως τα σχόλια Μαράκι μου, πως αλλιώς θα μαθαίναμε τι έγινε;

      Καλό απόγευμα αγάπη μου!

      Διαγραφή
  4. Μου κρατας πολυ καλη συντροφια!Θα τα μαζεψω σε ενα βιβλιο. Να σε εχω παντα.Φιλακια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γλυκιά μου, δε φαντάζεσαι πόσο πολύ χαίρομαι για τα λόγια σου!

    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μαιρούλα η καλύτερη συντροφιά μας είναι!!!!
    Απόλαυση τα "κορίτσια"!!!!
    Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ό,τι πρέπει για παρεούλα Αντιγονάκι μου!

      Φιλάκια πολλά, καλό βράδυ να έχεις!

      Διαγραφή
  7. το ξαναδιάβασα τώρα με την ησυχία μου!!!!!! νομίζω θα τα τυπώνω να τα έχω...μέχρι να αποφασίσεις...ξέρεις εσύ!!!!!!

    καλά ακόμα γελώ με το γεροκομείο!!!!!!όλη μέρα το σκεφτόμουν και γέλαγα μονη μου!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τύπωνε κορίτσι μου να τα έχεις μέχρι να βαρεθείς να διαβάζεις...χε χε!

      Εγώ να δεις γέλια που έκανα με το γεροκομιό, όπως ακριβώς το έλεγε πολλές φορές η Άνθω!
      Συνήθως έκοβε τις λέξεις ή τις έφερνε στα μέτρα της, όπως τη βόλευαν.
      Ήταν μια που είχε καβούρια στην τσέπη κι έψαχνε άντρα να τη συντηρεί και να πληρώνει το σπίτι και την έστειλε η Μαρίκα παραδειγματιζόμενη από τη συμπεθέρα της σ' ένα γηροκομείο και τον βρήκε.
      Πριν την ώρα του τον έστειλε τον ανθρωπάκο, κάθε μέρα ντοματόσουπα τον τάϊζε, από ασιτία πήγε!

      Καλή σου νύχτα κοπέλα μου, φιλιά!

      Διαγραφή
  8. Μαράκι μου μόλις τώρα τα κατάφερα να καθήσω με την ησυχία μου και με τον καφεδάκο μου, να διαβάσω καλοπροαίρετη κριτική χαχα.
    καλα οι γαμπροί του γηροκομείου μ΄έστειλαν. Οχι στο γηροκομείο αλλά στο πάτωμα απο τα γέλια.
    να είσαι καλά, η παρείτσα των κοριτσιών τέλεια, οτι πρέπει για καφεδάκι.
    φιλιά αγαπημένη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάτσο οι "άντριδοι" εκεί Μαράκι μου, διαλέγεις όποιον θέλεις!
      Έτσι έπεσα κι εγώ κάτω, είναι κι ο τρόπος που τα έλεγε η Σουλτάνα κι ο γιόκας της συνέχιζε...χαχαχαχαχαχα!

      Φιλάκια κοπέλα μου, καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  9. Η Σουλτάνα απολαυστικότατη...παιδί μου..και τι ωραία κοινωνικά σχολια που κανει η Ανθούλα...ναι γιαβρί μου... να θές να φύγεις και να μη μπορείς απο το ενδιαφερον να μην χάσεις την συνέχεια..χι..χι..τα φιλιά μου Mary μου....να εισαι καλά...και να έχεις ενα ομορφο Σαββατοκύριακο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρουλάκι μου, μιλάμε για μεγάλες πλάκες!
      Η Σουλτάνα και μόνο που σε κοιτούσε αν παιζόταν κάποιο θέμα, σ' έκανε να γελάς με το ύφος της.
      Η Ανθούλα επειδή γελούσε πολύ, σ΄έσκαγε μέχρι ν' ακούσεις ολοκληρωμένη πρόταση και να καταλάβεις τι γίνεται.

      Καλό Σαββατοκύριακο γλυκούλα μου, σε φιλώ!

      Διαγραφή
  10. Νάσαι καλά Μαιρούλα μου, μ έφτιαξες μια μέρα που ήταν απερίγραπτη,τουλάχιστον τέλειωσε με γέλιο!Ευτυχώς που έχω βρεί άντρα γιατί το γηροκομείο δετο γλύτωνα,χαχαχαχα
    Καλό σου ξημέρωμα γλυκειά μου,σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γλυκιά μου Χαρά, δε φαντάζεσαι πόσο χαίρομαι που σ' έκανα και γέλασες, μετά από μια δύσκολη μέρα, το καλύτερο δώρο μου έκανες!
      Και άντρα να μην είχες βρει, τέτοια όμορφη και νέα κοπέλα στο γηροκομείο θα κατέληγες; Αν είναι δυνατόν!

      Καλή σου μέρα καρδούλα μου, φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή