.

.
.

Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2012

Ιπέκια θέλει ελόγου της να στρώσει;



- Μπρε συ, όλα τα 'μαθα για δαύτονα! Δε σε είπα που θα 'χει μεγάλο κουσούρι; Γυναικάς απέ τους λίγους, μήτε θηλυκό κουνούπι δεν αφήνει όρθιο, ανάσκελα το ρίχνει! 
Με τα χέρια στη μέση η Σουλτάνααπαριθμούσε τα ελαττώματα του Γιάννη και της φαμίλιας του. Λυτούς και δεμένους είχε βάλει, για να ψάξουν, να μάθουν.
Έπρεπε να ξέρουν οι αδερφές της ποιος ήταν αυτός που ξελόγιασε τη μικρή κι ήθελε να την παντρευτεί. Ο αδερφός τους ο Θοδωρής υπηρετούσε και σπάνια τους έστελνε γράμμα. Είχε ερωτευτεί και μια κοπέλα από τον πάνω μαχαλά κι η έννοια του ήταν πότε θα απολυθεί για να δώσει λόγο στους δικούς της. 
- Δεν κάμει αυτός ο άθρωπος για σένανε, κατάλαβέ το μπρε Άνθω! Υπερέτρια θα γένεις στο σόι του, καταλαβαίνεις τι σε λέω; Μικρούλα είσαι ακόμα για, θ' ανοίξει η τύχη σου, θα βρεθεί ένα καλό παιδί με μια δουλίτσα σταθερή να φας ένα κομμάτι γλυκό ψωμί! Τον πρώτο καιρό που ητανάνε στα ντουζένια του, όλα καλά με τις αρρεβωνιάρες, αμά σε λίγο τις έκαμε τις κουτσουκέλες του! Βέρα δεν τους είχε περάσει βέβαια, αμά στο επίσημο ητανάνε. Χώρια που έμπαινε η μάνα του στη μέση και παίρνανε δρόμο οι κοπέλες! Σε λένε, που πάω να πέσω; Ζακέτο είναι η παντρειά, μια που το βάζεις και μια που το βγάζεις; Ζωή ολάκερη είναι μπρε συ! 
Σε βαριά μελαγχολία έπεσε η Ανθούλα. Έσβησε το χαμόγελο απ' τα χείλη της και το ύφος της ήταν μόνιμα παραπονεμένο.
- Σουλτάνα, τι θα γένει με τη μικρή;
- Θα σκάσω μπρε Φωτεινούλα μου, διε κακό που μας βρήκε... Σάματις δε θέλουμε να τη διούμε ευτυχισμένη τη μικρή μας; Αμά, πως να κλείσουμε τα μάτια και να την πούμε το ναι, με λες; Άλλοι στη θέση μας, αμάν θα κάμανε για να τήνε ξεφορτωθούνε και να μην έχουνε την έγνοια της, εμείς όμως είμαστε άλλης καρδιάς αθρώποι. Αμά κι εσύ μπρε ζεβζέκα, καντάδα την έκαμε και χαμπάρι δεν επήρες! Άκου κει να νομίζεις που 'καμνε την Κυριακούλα! Τι να σε πω μπρε, α πα πα πα... Έπρεπε να ήμουνε εγώ και θα 'βλεπες τι θα τον έκαμνα το γιαλαντζί ασίκη, που κακό χρόνο να ΄χει ο αδικιωρισμένος, την κεφάλα στα δυο θα τον έσπαζα! 
- Αχ...
- Πού να τήνε πάρει και να τήνε πάει, με λες; Να πεις που έχει μια δουλίτσα σταθερή και βγάνει δυο παράδες σίγουροι, να πιάσουνε ένα σπιτάκι να στήσουνε το νοικοκεριό τους, να κάμουμε κι εμείς ό,τι μπορούμε, όχι δε σε λέω! Αμά, πες με μπρε, απέ που να τόνε πιάσουμε; Μια που είναι γυναικάς πολύ κι αυτό το χούι δεν κόβεται, δυο που θέλει να τήνε βάλει μέσα στο σπίτι της μάνας του με όλους στο κεφάλι της να τους κάμει τη δούλα, τρεις που απέ τα μιστά του όλοι  περιμένουνε... Και να καλοδούλευε, πάει στα κομμάτια, το ψωμί ψωμάκι θα πει η μικρή κει μέσα... Μου θέλουνε και νύφη παραλού τρομάρα τους! Να διούνε τη μούρη τους πρώτα, που λογαριάζουνε με την παντρειά του να κάμουνε την τύχη τους! Άμα έτσι σκέπτουνται η τρελοφαμίλια του κι αυτός συφεροντολόγος δε θα ΄ναι, ε; Πες με σε παρακαλώ! Μαύρη ώρα που τη μίλησε και τήνε ξελόγιασε την αδερφούλα μας, κακός του χρόνος και μαύρος του αδικιωρισμένου! Το άλλο το νέο το 'μαθες; Την έστειλε ραβασάκι, που θα πάει λέει να βρει το μπαμπά μας να τα μιλήσουνε! Κι άμα πει αυτός το ναι, πάει αδερφή, καήκαμε! 

Τον έπιασε ο Γιάννης στην ταβέρνα που μπεκρούλιαζε, τον κέρασε κάμποσα ποτήρια κρασί και καλό μεζέ, άφησε και στο μικρό που σερβίριζε μερικούς παράδες και τον πήρε με καλό μάτι ο πεθερός.  
- Θα τήνε έχω στο κεφάλι μου κι ακόμα πιο πάνω την κόρη σου! Πλούσιος μπορεί να μην είμαι, αμά νοικοκυραίοι αθρώποι όλη η φαμίλια μου είναι, θα δουλέψουμε και θα φκιάσουμε καλό σπιτικό. Και οι άλλες σου οι δυο κόρες στο μεροκάματο είναι, αμά κι οι γαμπροί σου καλοί σε βγήκανε, η Σουλτάνα μόνο στέκει πιο καλά. Έτυχε αυτή και τόνε βρήκε με το μαγαζί δικό του, τι να κάμουμε; Μια αδερφή τους έμεικε κι άμα θέλει κείνη να τον πει για να βοηθήσει...
Με το πες πες και το κρασί, έδωσε τα χέρια με τον πατέρα. Ο καβγάς που του έστησε η Σουλτάνα, τον έκανε να φύγει και να μη ξαναπατήσει στο σπίτι της. 
- Μπαμπά, μη με συχύζεις σε λέω! Εσύ τήνε μεγαλώνεις την Άνθω; Εσύ τήνε ταΐζεις, εσύ τήνε ποτίζεις, εσύ τήνε ντύνεις; Που αν ήσουνε εντάξει, θα τρώγαμε με χρυσά κουτάλια και θα 'χαμε πλούτη ίσια με τα γεροντάματά μας, αλλά που; Έκαμες ό,τι έκαμες, χάσαμε τη μαμά μας απέ τον καημό της, που μόνο μέσα στο σπίτι δε μας εκουβάλησες τις γκόμενες, να πάρεις και τη μικρή στο λαιμό σου τώρα; Κι αυτά που με λες για τον άντρα μου να τα ξεχάσεις, ακούς; Τι τόνε πέρασες το Γιώργο, όλους στο κεφάλι του θα σας έχει; Και μη νομίζεις που δεν ξεύρω τις παράδες που σε δίνει άμα παγαίνεις απέ το μαγαζί! Κείνος μπορεί να μη με λέει τίποτις, αμά ο κόσμος μάτια έχει και βλέπει, όλα με τα λένε! Επειδής αυτός ξελόγιασε τη μικρή, έβαλε με το νου του να μασήσει απέ τον δικό μου τον άντρα;
Τον κακό του τον καιρό να τον πεις, δεν είμαστε κορόιδα, το λαιμό του να κόψει και να τήνε ζήσει άμα τόσο τήνε θέλει! Κι άμα θέλει κι η Άνθω να φάει το κεφάλι της με δαύτονα, άλλο τίποτις δε μποράω να κάμω. Μια τη μίλησα, δυο, εκατό, χαμπάρι δεν παίρνει! 


Έδωσε την ευχή του ο πατέρας κι επισήμως πια σεργιάνιζαν καμαρωτοί, ενώ η Σουλτάνα άφριζε απ' το κακό της.
- Να βάψει το βρακί της μαύρο με τέτοιον άντρα! Φτου στα μούτρα του τον αρσίζη! 
Η Φωτεινή κι η Αθηνά, δεν το πήραν και τόσο βαριά. Αγαπήθηκαν και θα στεφανωθούν, ας δουλέψουνε κι οι δυο να προκόψουνε. 
- Άμα με πήε στο σπίτι του, μόνο ο πατέρας του με είπε καλώς τη νύφη μας. Ητανάνε κι η μαμά του κι οι κουνιάδες μου και με μισό μάτι με κοιτάζανε! Να σε πω την αλήθεια, φοβήθηκα έτσι που τις είδα κι είπα μέσα μου να φύω, να πάω στις αδερφές μου... Αμά έκαμα υπομονή και είπα με τα κείνονα θα ζήσω, θα σιάξουνε τα πράματα. Παγαίναμε περίπατοι, παγωτάκι τρώγαμε, πορτοκαλαδίτσες κρύες στα ωραία τα καζινάκια και βλέπαμε και τη θάλασσα... Εγώ που αγαπούσα το κοκορέτσι, άμα περνούσαμε απέ τις ταβέρνες κι έβλεπα που τα ψήνανε, σκεπτούμουνα τι καλά που θα ητανάνε να μ΄ έλεγε να κάτσουμε εδώ να φάμε και πιούμε και μια κρύα μπυρίτσα! Κι εκείνος που μ' έβλεπε να τα κοιτάζω, τι έλεγε για; Εδώ, μες στον κόσμο δε θα κάτσουμε, μήτε να σε πιάσω το χεράκι σου το ωραίο δε θα μπορώ! Χαχαχαχα! Και πάγαινε και τον έλεγε να τον τυλίξει στο χαρτί μια καλή μερίδα να πούμε, για να το πάρω και να το φάω στο σπίτι! 
Οι αδερφές μου με φωνάζανε, πρόσεχε μη σε ξεγελάσει κακομοίρα μου, το χέρι θα τον κόψουμε άμα το απλώσει παραπάνω! 
- Η Σουλτάνα; 

- Με το ζόρι τόνε μίλαε! Κι οι δικοί του με το ζόρι ήρτανε στο σπίτι για τα δαχτυλίδια, δε με θέλανε που ήμουνα κοπέλα πτωχή, χωρίς σπίτι. Με κάμανε την προικούλα μου οι αδερφές μου, ρουχισμό, πλεχτά, κεντίδια, τα έπιπλα θα τα έκαμε ο αδερφός μου που ητανάνε η δουλειά του, αμά στα πεθερικά μου που μείσκαμε τι να βάναμε μέσα; Η Σουλτάνα με πήρε πράματα πολλά και τα 'δειξε την πεθερά μου και την λέει άμα πάνε στο δικό τους το σπίτι θα τα δώκω, να τα χαρεί η αδερφή μου. Η πεθερά αγρίεψε να πούμε και την λέει την προίκα τήνε δίνουμε στις γάμοι, όχι μετά. Την απαντάει κι η αδερφή μου, που στις γάμοι κάμουνε το σπιτικό τους τα αντρόγυνα και μείσκουνε σαν τα περιστεράκια, όχι με τόσοι νοματαίοι! Διε, τα κουταλάκια κι όλα τα ασημικά και οι πορσελάνες, απέ τη Σουλτάνα είναι! Και παράδες μ' έδωκε κρυφά και με είπε πάρε και να μη το ξέρει κανένας, δικά σου είναι. Κει μέσα, μήτε κάρτσες μήτε παντόφλες δε σε βλέπω να παίρνεις, αξυπόλητη θα 'σαι! Με κοίταξε πολύ η αλήθεια, δε μπορώ να πω. Παράλογη δεν είναι, κωλοπετσωμένη και γλωσσού ναι, αμά στο δίκιο απάνου... 
Έτσι ήταν ανέκαθεν η Σουλτάνα. Το κιουμουρλούκι* της γέμισε πράγματα που αγόραζε κρυφά και φανερά για την προικούλα της Άνθως. 
- Τον κακό της τον καιρό την κατσιβέλα! Ιπέκια* θέλει ελόγου της να στρώσει; Να χαθούνε κι αυτή κι οι κόρες της που θα βάλουνε χέρι στα δικά σου τα πράματα!
Πες τον αυτόνε να σε πιάσει σπίτι, να μείκετε μονάχοι σας το γληγορότερο! Τη στρώση τη νυφικιά θα σε δώκουμε, που 'βγαλε τα μάτια της η αδερφή μας να κεντάει και το ρουχισμό σου. Και πεσκίρια και κουβέρτες και πάπλωμα, ως εκεί! Στο κρεβάτι σου ποδάρι καμιά τους δε θα βάλει, πάρτα και χαλάλι σου! Τα άλλα σου όμως τα προικιά, στο δικό σας το σπίτι, τ' ακούς; 



Ο γάμος έγινε πριν συμπληρώσει η Ανθούλα τα δεκαεπτά.
Χαμόγελο δεν έσκασε στα χείλη τους αφού την κοιτούσαν με μισό μάτι...
- Εκάμαμε κι ένα τραπέζι στο σπίτι, ίσα ίσα οι αδερφάδες μου με τις γαμπροί, ο αδερφός μας, ο μπαμπάς μας κι ο κουμπάρος. Ο Γιάννης εφώναξε και δυο φίλοι του με τα όργανα, ίσια με το πρωί γλεντήσαμε! Οι κουνιάδες μου όλο νεύρα είχανε που ετοιμάζανε τα φαγιά, στραβά μας βλέπανε κι εμένα και τη φαμίλια μου κι όλο πετούσανε τις κουβέντες τους... Ο Γιάννης είχε στείλει στο φούρνο ένα αρνί ολόκληρο και με καθάριζε το κεφαλάκι που με άρεσε πολύ και με τάϊζε και με λέει η Σουλτάνα στ' αυτί, φάε τώρα, γιατί σε βλέπω με φασούλια να τη βγάζεις από δω και πέρα! Χα χα χα χα! Και να σε πω, με πήε μέσα στην κάμαρή μας και μ' έδωκε κι άλλοι παράδες, μαζί σηκώσαμε το στρώμα και με τα ΄βαλε απέ κάτου, μη και τα διεί κανείς.
- Το νου σου καημένη μου, κρυφό θα το ΄χεις το κομπόδεμά σου! Αυτά, με τα έδωκε ο γαμπρός σου, που πολύ σ' αγαπάει κι ας ήξευρε που σ' έχω δώκει κι άλλοι! Ό,τι θέλεις να ψουνίζεις για σένανε κι άμα σ' αρωτήξουνε που τα βρήκες, θα πεις που σε τα πήρα εγώ, κατάλαβες; Και ψωμί να μην έχετε δω μέσα, μιλιά εσύ, να κόψουνε το λαιμό τους αυτοί, εσένανε να κοιτάζεις μονάχα!


Σε τρεις μέρες, ενώ έπιναν το πρωινό τους τσάι, έφερε η πεθερά της τη συζήτηση για τη δουλειά. Από το κομμωτήριο είχε φύγει, ήταν κυρία πλέον παντρεμένη κι όχι η κοπελίτσα που έδινε τα παλτό και τα καπέλα στις πελάτισσες και τους βούρτσιζε τις τρίχες. Έπειτα, δυσκολευόταν και το αφεντικό, μικρούλες κι ελεύθερες ήθελε κι όχι γυναίκες με οικογενειακές υποχρεώσεις. Δουλειά άλλη δεν ήξερε να κάνει, μόρφωση δεν είχε, τέχνη δε γνώριζε. 
Η μεγάλη της η κουνιάδα, έριξε την ιδέα να πάει στα γραφεία ενός εμπόρου, που του είχε φύγει η καθαρίστρια. Μιας εβδομάδας νύφη, έπιασε το σφουγγαρόπανο και το έκανε να στενάζει. Τέσσερα γραφεία που μπαινόβγαιναν τόσοι άνθρωποι κάθε μέρα, είχαν λάτρα μεγάλη. Οι παράδες όμως δεν τους έφταναν και τελειώνοντας τα γραφεία έτρεχε στα σπίτια, για να συμπληρώσει το εισόδημά της. Οι αδερφές της είχαν στεναχωρεθεί πάρα πολύ, η Σουλτάνα φώναζε κι αναθεμάτιζε γαμπρό και συμπεθέρους... 

- Στο δίμηνο απάνου, έμεικα έγκυος στην κόρη μου. Χαρά ο Γιάννης που θα τόνε έκαμα μπαμπά, τι να σε λέω! Ο πεθερός μου με αγκάλιαζε και με φιλούσε κι όλο με φώναζε κοντά του για να με δίνει απέ τις μεζέδες του. Το ουζάκι του το 'πινε τη μέρα δυο φορές και πάντα μ' έδινε να φάω κρυφά απέ τις άλλες. Η αλήθεια, ήμουνε κι εγώ κομματάκι ιδιότροπη με τα φαγιά και δεν έτρωγα ό,τι να 'ναι. Άμα στρώνανε το τραπέζι να πούμε, δεν καλότρωγα και φωνάζανε που όλο δε με αρέσανε κι είμαι παράξενη, αμά ο πεθερός μου με κράταγε πάντα στην άκρη το κατιτίς μου. Οι κουνιάδες μου κι η πεθερά μου δεν το περιμένανε να πιάσω παιδί έτσι γλήγορα, η μια ελύσσαγε που ητανάνε άκληρη κι η άλλη που θα είχαμε πιο πολλές υποχρεώσεις... 

- Ητανάνε ανάγκη να κάμετε παιδί μάνι μάνι; Δε βλέπεις που δυσκολευούμαστε όλοι και οι παράδες δε φτάνουνε;
- Ωχ μπρε μάνα κι εσύ, τι τρωγούσαστε όλη μέρα; Καλοστέριωτο να λέτε πρέπει, δε θα χαθούμε, έχει ο Θεός! 

- Να πιάνατε δυο παράδες πρώτα σε λέμε και το παιδί μετά, έχετε καιρό! Άμα αρχινίσει να φουσκώνει, στη δουλειά πως θα παγαίνει για, τι θα γένει, πως θα βγείτε πέρα; 

- Δε θα παγαίνει, πως θα παγαίνει έγκυα γυναίκα; Να μας έρτει καμιά συφορά; Θα με κάμει το γιο, πάει και τέλειωσε!








Κιουμουρλούκι - Αποθήκη

Ιπέκια - Μεταξωτά 






























24 σχόλια:

  1. Μαιρούλα μου μετά από μια μικρή αποχή από το ιντερνετ (γιός είναι ο λόγος) νάμαι πάλι!!!Ανέτρεξα και στις προηγούμενες αναρτήσεις και διάβασα τα 'ομορφα σχόλιά σου για μένα!!Ειλικρινά με συγκίνησες!!Είναι όμορφο να ακούς πως σε βλέπουν οι άλλοι!Σ' ευχαριστώ από καρδιάς!
    Θάθελα επίσης να σε συγχαρώ για την επιλόγή των εικόνων σου!!Δείχνουν ποιότητα και εκλεπτυσμένο γούστο!
    Για την γραφή σου τι να πω!!Δηλώνω φαν που λένε και στο χωριό μου !!!
    Πες μου αν βέβαια θέλεις από που είναι η καταγωγή σου?Η γλώσσα που χρησιμοποιείς είναι ιδιαίτερη !
    Τέλος σου εύχομαι καλές και χαρούμενες γιορτές!Με υγεία και ευτυχία!Καλά Χριστούγεννα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Xρυσάνθη μου αξιοθαύμαστη, το ξέρω!
      Διάβασα και για το γιο σου που ήρθε και είδα το υπέροχο ζακετάκι που έπλεξες για τον εγγονό, αλλά δεν είχα καθόλου χρόνο να σου αφήσω την αγάπη μου!Θα περάσω ξανά με ησυχία να το δω πάλι.
      Να είσαι σίγουρη ότι δεν είμαι η μόνη που σκέφτομαι έτσι για σένα, τυχεροί όσοι σ' έχουν κοντά τους!
      Σ' ευχαριστώ πολύ για τα τόσο καλά σου λόγια, οι εικόνες στη διάθεσή σου βέβαια!
      Η καταγωγή μου όσον αφορά τους παππούδες, είναι από Πάρο, Σαντορίνη και Ύδρα. Καμία απολύτως σχέση με την Ανατολή! Η γλώσσα που χρησιμοποιώ είναι αυτή που μιλούσαν αγαπημένες κυρίες, φίλες. Δε μπορώ να θυμηθώ όλες τις λέξεις και τη μετάφραση, πολλές όμως είναι σα να τις ακούω τώρα, τις κατέγραψε ο εγκέφαλός μου μάλλον...χαχαχα!

      Καλά κι ευλογημένα Χριστούγεννα, να χαίρεσαι την οικογένειά σου!

      Φιλιά πολλά!!!

      Διαγραφή
  2. ποσο μου αρεσει να ερχομαι εδώ και να σε διαβαζω δεν λέγεται....Μαιρη μου...καθυστερώ καμια φορα..αλλα οι μερες φταινε με τις δουλειές που θελουμε να τα προλαβουμε όλα.......αλλλά βρε παιδί μου τί της έλαχε της Ανθώς;;;;απα πα πα...αντε να μπεί η Σουλτανα να βαληει τα πράγματα στη θέση τους.....χι.χι.. σε φιλώ και σου ευχωμαι Χαρούμενα και με υγεια να περασεις τις γιορτινές ετούτες μέρες......Καλά Χριστουγεννα..!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σμαραγδένια μου, χαίρομαι πολύ που σ' αρέσουν αυτές οι ιστορίες ζωής!
      Όλοι τρέχουμε και δεν προλαβαίνουμε τελικά...
      Της έλαχε κορίτσι μου κι έμειναν μαζί μέχρι τα γεράματά τους, αλλά ευτυχώς που ήταν η Σουλτάνα και πίεζε το γαμπρό... Μέχρι στα χέρια πιαστήκανε, θα γελάσεις!

      Καλά Χριστούγεννα Ρουλάκι μου γλυκό, με υγεία και χαρά!

      Φιλάκια!!!

      Διαγραφή
  3. Αχου τι έπαθε το κορίτσι μ'αυτούς που έμπλεξε μα καλά που'ναι η Σουλτάνα να την ξεπλέξει!
    Αχ!τι όμορφο γούστο που έχεις οι εικόνες δίπλα μου θυμίζουν ζαχαρωτά και νεράιδες!

    Φιλιά θαλασσινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζουζούκα μου, θησαυρός η Σουλτάνα, χίλια κομμάτια γινόταν για την αδερφή και τα ανίψια της.

      Προβλέπω να τρως τις ζαχαρωμένες εικόνες με τον καφέ το πρωί...χαχαχαχα!

      Φιλάκια κοπέλα μου θαλασσινή!!!

      Διαγραφή

  4. - Να βάψει το βρακί της μαύρο με τέτοιον άντρα!

    Χα! Δεν το είχα ακούσει. Αλλά είναι τόσο ζωντανές οι μιλιές τους που σε παίρνουν και για δεύτερη βόλτα!
    Μια βόλτα στην δαντέλα και στον ρομαντισμό!
    Μαιρούλα μου να ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν το είχες ακούσει Αντιγονάκι; Παραξενεύομαι...Να που το έμαθες!
      Χαίρομαι τόσο πολύ που σε στέλνω μαζί τους και σεργιανίζεις αγάπη μου...

      Κι εσύ να είσαι πάντα καλά, σ' αγαπάω πολύ!!!

      Διαγραφή
  5. Μαίρη μου αγαπημένη από το πρώτο λεπτό διάβασα την ανάρτηση αλλα τώρα κατάφερα η αχαΐρευτη να γράψω δυο λόγια!Το ξέρεις πως με τρελαίνουν οι αναρτήσεις σου!!!
    Ελπίζω να είσαι καλύτερα γιαβρί μου ε το ξέρεις πως μαθαίνω τα νέα σου!

    Άκου τι κράτησε η άλλη!!!!!ΧΑ!ΧΑ! εδώ που τα λέμε είναι απίθανο...ούτε γω είχα ξανακούσει κάτι τέτοιο...καλά τώρα που το μάθαμε!!!!!!!!

    φιλια Μαίρη μου ευχές πολλές για ότι καλύτερο υγεία και χαρά στο σπιτικό σας!Να μου χαιρετίσεις τον Μιχάλη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί σε βρίζεις Ελενάκι μου; Χαχαχαχαχαχα!!!

      Μαύρα χάλια έχω φιλενάδαααααααααα!!!!!

      Καλέ πως και δεν το είχατε ξανακούσει, εντύπωση μου κάνει! Είδες τι μαθαίνετε να έχετε να λέτε; Χαχαχαχαχα!

      Πολλές ευχές κι από μένα κοπέλα μου, με υγεία να περάσετε τις γιορτές!
      Σου τον χαιρέτισα κι ανταποδίδει, την αγάπη μας σας στέλνουμε και πολλά φιλιά!!!

      Διαγραφή
  6. Καλά Χριστούγεννα,να περνάς καλά με τους ανθρώπους που αγαπάς!!!!!
    Φιλιά πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά Χριστούγεννα Ρενάκι, με υγεία και ευλογία σε σένα και την οικογένειά σου!

      Φιλάκια πολλά!!!

      Διαγραφή
  7. ˛.°★。˛ °.★** **★* *˛.
    ……………….*。*./ \ .˛* .˛.*.★* *★ 。*…………………….
    …………..*˛°*/.♫.♫\*˛.* ˛_Π_____. * ˛*…………..
    …………. ˛°./• ‘♫ ‘ •\.˛*./______/~\*. ˛*.。…..
    ……….. *˛╬╬╬╬╬˛°.|田田 |門|╬╬╬╬ ……..
    ¯˜”*°••°*”˜¯`´¯˜”*°••°*”˜¯ `¬´¯˜”*°´¯˜”*
    ΓΛΥΚΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαρουλάκι μου!!! Τι όμορφο που είναι!!!
      Σ' ευχαριστώ πολύ καρδούλα μου!

      Η σκέψη μου είναι κοντά σου, εύχομαι η Γέννηση του Χριστού να σου χαρίσει υγεία, δύναμη και υπομονή...

      Φιλιά πολλά και την αγάπη μου σου στέλνω!

      Διαγραφή
  8. ……………★
    …………..ωe
    ………..✻ωíʂђ✻
    …….✻✻ყøʊ a✻✻
    ….✻✻✻мεяяყ✻✻✻
    ..✻✻✻Cђяiʂʈмaʂ✻✻✻
    ………….♥▒♥
    Χρόνια Πολλά!!Καλά Χριστούγεννα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρουλάκι μου είναι πολύ ωραίο!!!
      Σ' ευχαριστώ πολύ Tριανταφυλλένια μου!!!

      Καλά Χριστούγεννα με υγεία και αγάπη!

      Φιλάκια πολλά πολλά!!!

      Διαγραφή
  9. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΝΑ ΣΚΕΠΑΖΕΙ ΤΟ ΣΠΙΤΙΚΟ ΣΑΣ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου Μαράκι μου!
      Αγάπη, υγεία κι ευλογία και σε σας, να χαίρεσαι την οικογένειά σου!

      Διαγραφή
  10. Μαιρούλα μου, τέσσερεις μέρες προσπαθώ να σου γράψω και δεν τα καταφέρνω. Τώρα μόλις τα καταφερα. Τι ιστορία και αυτή βρε φιλενάδα μου!!!!Να έχουμε να διαβάζουμε. Μου φαίνεται οτι θα αγκαρέψω κανέναν να μου τα τυπώσει να έχω στα χέρια μου τις ιστορίες σου και να τις διαβάσει και κανένας άλλος μη ιντερνετικός φίλος.
    Να σου πω ξανά και τα Χρόνια μου Πολλά με πολύ πολύ αγάπη και πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαράκι μου! Χαχαχαχαχα! Ωραίο αυτό!
      Σ' ευχαριστώ πολύ για τα πάντα καλά σου λόγια αγάπη μου!

      Χρόνια πολλά με υγεία και πολλή αγάπη πάντα!

      Φιλάκια πολλά πολλά πολλά!

      Διαγραφή
  11. Μαίρη μου σου εύχομαι Χρόνια Πολλά με υγεία και αγάπη! Πολλά φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά Ίρμα μου!
      Υγεία, αγάπη, ευλογία και ό,τι επιθυμείς κορίτσι μου!

      Φιλάκια πολλά!!!

      Διαγραφή
  12. χρονια πολλα , χρόνια καλά με όλη μου την αγάπη , Μαίρη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά με υγεία και πολλή αγάπη Μαριλιζάκι μου!
      Να χαίρεσαι την οικογένειά σου!

      Φιλιά πολλά!!!

      Διαγραφή